נדל"ן ותשתיות

בכירי הנדל"ן בפורום Duns100: ״גל של פועלים זרים יגיעו לארץ״

דן אנד ברדסטריט קיימה את פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף הנדל"ן בישראל, בפורום עסקו בתמונת המצב בענף הנדל״ן על רקע מלחמת חרבות ברזל, עלויות האשראי, גובה הריבית ועוד
מערכת ice | 
בכירי חברות הנדל"ן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הבוקר (ג') קיימה דן אנד ברדסטריט את פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף הנדל"ן בישראל. בפורום נכחו רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון, אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים, מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, ארנון פרידמן, מנכ״ל אשדר, תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי, רון אבידן, מנכ"ל אזורים, דן פרנס, מנכ״ל קרסו, שירה תלמי באבאי, יו״ר ועדת תכנון ובניה מחוז ירושלים, רון חן, בעלים ומנכ"ל אנשי העיר, מיכל גור, מנכ״לית אלמוגים ועוד.
בפורום עסקו בתמונת המצב בענף הנדל״ן על רקע מלחמת חרבות ברזל, עלויות האשראי, גובה הריבית, העלייה ברמת הסיכון בענף, מצוקת כוח האדם, התחזית למחירי הדיור לשנת 2024, המהלכים המיידים לחילוץ הענף מהמשבר ועוד.

רויטל רוט, מנהלת מחלקת האנליזה בדן אנד ברדסטריט: "שנת 2023 הייתה מורכבת לענף הנדל״ן, כיום הענף מאופיין במחסור מתמשך בהיצע מול ביקושים גבוהים - אנו עדים ל-173,000 יח״ד בלבד שנמצאות בבנייה בשלבי ביצוע שונים. בעקבות עליית הריבית במשק, מחירי הדיור הגבוהים ומס הרכישה למשקיעים, נצפתה האטה בביקושים – והמלחמה הפכה את ההאטה למשבר של ממש. בנוסף, קיים חוסר ענק בכוח אדם של לפחות 100,000 עובדים פלסטינאים שאינם עובדים בישראל יותר, והפיגוע של אתמול העלה פעם נוספת את הנושא לסדר היום.
"עוד נושא הוא שוק השכירות, שבארץ מצוי ללא פיקוח אל מול השוק בעולם וזה מה שפורץ את השוק למחירים שמשתוללים ומציעים חוסר וודאות מוחלט לשוכרים. עכשיו יותר מתמיד, הענף זקוק להתערבות ממשלתית רחבת היקף כדי להתמודד עם כל האתגרים שנוצרו״.
רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון: ״אנו צופים גל של פועלים זרים שיגיעו לארץ בחודשים הקרובים. כדי להיערך לכך, מינהל התכנון בוחן בימים אלה הקמת מתחמי מגורים עבור הפועלים, שיוקמו בקרבה לפרויקטים גדולים באופן שמצד אחד יאפשר להאיץ את הבניה ולספק להם איכות חיים ומצד שני לא יפגע באוכלוסייה הקיימת. השנה אישרנו שיא כל הזמנים 168,000 יח״ד, למרות הרבעון האחרון, שהיה קשה, הצלחנו לעמוד ב-170% מהיעד הממשלתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה