נדל"ן ותשתיות

הקיפאון בענף הבנייה: החשש - "השלכות הרות אסון על המשק"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף פנה לפיקוד העורף בבקשה לקבוע הוראות מיוחדות לעבודה באתרי בנייה. להערכתו, המצב מחייב התערבות מיידית בשל הפגיעה האפשרית בשוק הדיור: "עשוי להוביל לקריסה של חברות, איחור במסירת דירות והשפעה גדולה על הכנסות המדינה והריבית"
מערכת ice | 
פרויקט בנייה במרכז הארץ (צילום ליטל גואלמן)
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, פנה לשר הפנים משה ארבל בבקשה להתערב מול הגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות על מנת לאפשר פעילות סדירה עד כמה שניתן באתרי הבנייה, בכפוף להנחיות והוראות הבטיחות. במקביל, במטרה לשמור על רציפות תפקודית של ענף הנדל"ן פנה השר גולדקנופף אל פיקוד העורף בבקשה לקבוע הוראות מיוחדות לעבודה באתרי בנייה, כפי שהיה בעבר בעתות חירום ומשבר.
"מדינת ישראל מצויה בתקופת מלחמה קשה, ומחובתנו לדאוג לביטחון המדינה ולסיוע לנפגעים, לנעדרים ולבני משפחותיהם, ולכלל העוסקים בשמירת המולדת בחזית ובעורף", כתב גולדקנופף במכתבו למפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא. "על מנת להימנע מהשלכות הרות אסון על המשק הישראלי, נבקש כי תכנס בהקדם ישיבה עם כל הגורמים הרלוונטיים, לשם קביעת הוראות מיוחדות לעבודה באתרי בנייה, באופן שיאפשר חזרה לעבודה סדירה ככל הניתן במשק חיוני זה".

"חוסן המדינה מחייב כי גם פעילות המשק תימשך כסדרה, ככל הניתן. אבקש לפנות אליך לעדכן את הוראות פיקוד העורף בכל הנוגע לעבודה באתרי בנייה". השר הוסיף כי המצב מחייב התערבות בשל הפגיעה האפשרית בשוק הדיור. "שוק הדיור הוא אחד מהענפים המשמעותיים ביותר בכלכלה הישראלית. על אף האמור, בהתאם להגבלות שהוטלו על ידי פיקוד העורף, שוק הדיור אינו יכול להתנהל כבשגרה, וזאת בעוד שלגבי ענפים אחרים, כדוגמת תחבורה, נקבעו הוראות מקלות מיוחדות".
"קיפאון של שוק הדיור לתקופת זמן של שבועות או חודשים עשוי להוביל לקריסה של חברות", הוסיף השר, "איחור במסירת דירות לרוכשים והשפעה גדולה על הכנסות המדינה והריבית במשק. יצוין בהקשר זה כי גם בתקופת הקורונה נקבעו הוראות מיוחדות לענף הבנייה, וזאת בשל החשיבות הרבה של ענף הבנייה וההשלכות שלו על כלל המשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה