נדל"ן ותשתיות

הסוף של נמל חיפה, העיר המבוקשת בישראל והזוכים שמפסידים

 המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה סופית את תוכנית פינוי המפעלים ממפרץ חיפה. התוכנית מתווה יצירת חיבור אורבני רציף בין הקריות לחיפה והיא כוללת פרישה חדשה ומאוזנת של ייעודי קרקע במפרץ, באיזו עיר לא מפסיקים לבנות וגם: טעות ההקלדה שעולה ביוקר לזוכי מחיר למשתכן
מערכת ice |  5
עיצוב נמל חיפה (צילום Bermello and Ajamil)
הסוד שזוכי 'דירה למשתכן' לא מכירים נחשף: כך תרוויחו בענק: זכיתם בדירה בתוכנית ממשלתית? אלו הדברים שעליכם לעשות כדי לא ליפול ב'אותיות הקטנות'. כך תערכו נכון לרכישת הדירות בפרויקט. לידיעה המלאה לחצו כאן.
העיר שכולם בורחים ממנה: איפה הישראלים הפסיקו לקנות דירות? בבית שמש חלה הירידה הגדולה ביותר בהתחלות הבנייה, כאשר בין יולי 2022 ליוני 2023 החלה בנייתן של רק 1,291 דירות לעומת 2,961 דירות בתקופה המקבילה אשתקד, פער של 56.4%. בחדרה נבנות 50.7% פחות דירות לעומת אשתקד ובירושלים החלה בנייתן של 2,919 דירות לעומת 5,136 אשתקד, פער של 43.2%. לידיעה המלאה לחצו כאן.

הסוף של מפרץ חיפה: זה מה שיוקם במקומו: המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה סופית את תוכנית פינוי המפעלים ממפרץ חיפה. התוכנית מתווה יצירת חיבור אורבני רציף בין הקריות לחיפה והיא כוללת פרישה חדשה ומאוזנת של ייעודי קרקע במפרץ - מגורים, תעסוקה, פארק מטרופוליני ושטחים פתוחים לאורך הנחלים. לידיעה המלאה לחצו כאן.
סוף לפקקים בכביש העמוס בישראל: בשורת ענק לנהגים: בשורה ענקית לתושבי בנימין: נפתחו לתנועה שני נתיבים בכניסה לירושלים באזור חיזמא במסגרת השלב הראשון של פרויקט הרחבת כביש שער בנימין-ירושלים, השרה רגב: "רק לפני שבעה חודשים התחלנו בשדרוג והרחבת כביש 437 והיום אני גאה להכריז על פתיחת שני נתיבים בכניסה לירושלים שיקלו על התנועה לאזור בנימין". לידיעה המלאה לחצו כאן.
נדחתה עתירה נגד רשות מקרקעי ישראל: מי ישלם 20 אלף שקל? עתירה נגד רשות מקרקעי ישראל ביקשה לחייב אותה להקצות קרקע בפטור ממכרז בתוכנית האצטדיון באשדוד. ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע דחה את העתירה נגד רמ"י על הסף, ופסק לה הוצאות משפט. לידיעה המלאה לחצו כאן.
העיר המבוקשת בישראל נחשפת: איפה לא מפסיקים לבנות? בעוד שבשנה האחרונה נרשמה ירידה של 20% בהתחלות הבנייה, היישובים שבהם החלה בנייתן של יותר מ-2,000 דירות במהלך 12 החודשים האחרונים היו: תל אביב-יפו (4,939), ירושלים (2,919), בת ים (2,703) וראשון לציון (2,358). לידיעה המלאה לחצו כאן.
בגלל טעות בהקלדה: הזוכים ב"דירה בהנחה" ישלמו 100 אלף שקל יותר: זוגות שזכו בהגרלה של "דירה בהנחה" בראש העין נאלצים לשלם 100 אלף שקל יותר מהמחיר, רק בגלל שגיאת כתיב של משרד השיכון והבינוי. לידיעה המלאה לחצו כאן.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רק
    אפי 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שחיבים לשפר את הפשע בעיר וזו בעיה הרבה יותר מפנוי
    סגור
  • 4.
    רבותי ההסטוריה חוזרת.
    נתי 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זוכרים את ''פי גלילות''? זה בדיוק אותו הדבר. הרשויות מדמיינות את סכומי הארנונה שמחכים להן בסוף, אבל אף לא אחד חושב על הדרך או לומד מטעויות העבר. הפינוי של המפעלים ייארך שנים. אף קבלן או יזם שפוי לא ייקח על עצמו את עלויות טיהור הקרקע שהן דבר ראשון והכרחי לפני בנייה למגורים. זו הסיבה שבגלילות חלפו 20 שנה וטרם נבנה בניין מגורים אחד. ואם ללמוד מגלילות, גם הטיעון הירוק התברר כבלוף. מאגרי הדלק פשוט פוזרו ברחבי גוש דן אל תוך ערים נוספות. מזהם פחות? בטוח יותר? הצחקתם...
    סגור
  • 3.
    חשבתי שאתם עתון רציני. המפעלים יעופו מהמפרץ אולי עוד יו (ל"ת)
    האדמור מקונץ 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    האמנם
    רונן 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקשר לפינוי המפעלים הכימיים.חבל על המאמץ שום מפעל לא יסגר יש להרבה עובדים ןאנשים שעובדים מולם אינטרס להשבית את המדינה ולזרוע הרס
    סגור
  • 1.
    בניית איצטיונים במקום השטח המפונה
    אלי 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם ככה יקח 30 שנה לנקות את השטח מכל המזהמים, אז עדיף שיבנו על השטח שמפונה איצטיונים ענקיים ובעוד 30 שנה שיעשו שם מה שרוצים.
    סגור