נדל"ן ותשתיות

המספרים נחשפים: מצלמות אכיפת נת"צ שוברות שיאי קנסות

על רקע דבריה של שרת התחבורה, מירי רגב, נתיבי התחבורה הציבורית מוכיחים שלפחות הם מצדיקים את עצמם מבחינה כלכלית - תשאלו את עיריות ת"א וירושלים
מערכת ice |  1
נתיב תחבורה ציבורית (צילום דוברות נתיבי איילון ; לביא תצלומי אוויר)
בעוד שרת התחבורה, מירי רגב, טענה שיש לבחון מחדש את סוגיית נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) ואף הנחתה לא לאכוף בצורה גלויה נסיעה בנתיב רב תפוסתי (נר"ת) בכביש החוף עד השעה 9:30, בתל אביב ובירושלים נהנים מקיומם של הנת"צים.
על פי הנתונים שפורסמו בכלכליסט, מצלמות אכיפת הנסיעה בנת"צ של עיריות תל אביב וירושלים שברו את שיאי כל הזמנים בשנת 2022. מחישוב גס, כל אחת מהעיריות הרוויחה כ-100 מיליון שקל מקנסות מצלמות האכיפה בלבד.

ברחבי העיר תל אביב פרוסות 31 מצלמות בנתיבי התחבורה הציבורית ובעזרתן חולקו כ-203 אלף דו"חות לאותם עברייני תנועה. מדובר על זינוק של כ-16% בהשוואה ל-174 דו"חות שחולקו בשנת 2021. חשוב לדעת כי במהלך 2022 התווספו 11 מצלמות.
באופן מפתיע, בירושלים גם חולקו כ-203 אלף דו"חות, אך הם נעשו בעזרת 19 מצלמות בלבד (גם 4 מצלמות נוספות הותקנו). בירושלים מדובר על עלייה קיצונית הרבה יותר כאשר בשנת 2021 חולקו 124 אלף דו"חות.
קנס עבור נסיעה בנת"צ הינם על סך של 500 שקל, כלומר עיריות תל אביב וירושלים הכניסו כ-100 מיליון שקל מקנסות נת"צ בלבד. מדובר בסכום לא מבוטל לתקציב העיריות – תקציב עיריית תל אביב: 5.84 מיליארד שקל, תקציב עיריית ירושלים – 7.64 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחבורה
    אתי 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מירי לכי בבוקר ותראי בנתניה מה הולך אין כבוד לאוטובוסים.שם צריך לעשות דוחות.
    סגור