נדל"ן ותשתיות

כדור הארץ השני בגלקסיה? נאס"א בגילוי מטורף ומטריד במיוחד

נאס"א גילתה רק לאחרונה כוכב לכת נדיר בגודל כדור הארץ באזור ראוי למגורים,  קבלו את אובייקט שמימי TOI 700 e שיש על פניו מים ואפילו ייתכן שיש בו חיים
מערכת ice |  1
כדור הארץ (צילום freepik)
כשזה מגיע למציאת חיים מחוץ למערכת השמש שלנו, כוכבי לכת הדומים מאוד לכדור הארץ נראים כמו מקום טוב להתחיל בו. כעת קבלו בברכה את אובייקט שמימי TOI 700 e לקבוצת כוכבי הלכת.
TOI 700 e אושר כי הוא מסתובב סביב צירו של TOI 700. זהו אזור החלל שבו כמויות משמעותיות של מים על פניו יהיו בטמפרטורה המתאימה לצורה נוזלית. חם מדי עבור שמיכת קרח, אך עדיין קריר מספיק כדי שהאדים יתעבו, כוכבי לכת מסוג זה נחשבים "בדיוק נכונים" לחיים כפי שאנו מכירים אותם.

אפשר להודות ללווין ה-Transiting Exoplanet Survey של נאס"א, או TESS, על מציאת TOI 700 e, ועל כך שנתנו לו את שמו (TOI פירושו TESS Object of Interest). זהו כוכב הלכת השני באזור המגורים במערכת זו, ומצטרף ל-TOI 700 d שזוהה ב-2020.
"זוהי אחת ממערכות מעטות עם מספר רב של כוכבי לכת קטנים באזורי מגורים שאנו יודעים עליהם", אומרת המדענית הפלנטרית אמילי גילברט, ממעבדת ההנעה הסילון של נאס"א בקליפורניה.
"זה הופך את מערכת ה-TOI 700 לאפשרות מרגשת למעקב נוסף. כוכב הלכת e קטן בכ-10% מכוכב הלכת d, כך שהמערכת גם מראה כיצד תצפיות TESS נוספות עוזרות לנו למצוא עולמות קטנים יותר ויותר".
TOI 700 הוא כוכב קטן וקריר (המכונה כוכב ננסי M), הממוקם במרחק של כ-100 שנות אור מאיתנו בקבוצת הכוכבים דוראדו. כוכבים אלה אינם קרובים לגדולים או חמים כמו השמש שלנו, ולכן כוכבי לכת צריכים להיות קרובים יותר אליהם כדי שהתנאים יהיו חמים מספיק כדי שהמים ימנעו מקפאון.
באשר ל-TOI 700 e, מאמינים שהוא בגודל של 95 אחוז מכדור הארץ ובעיקר סלעי. הוא שוכן באזור המגורים ה'אופטימי' - אזור שבו ייתכן שהיו קיימים מים בנקודת זמן כלשהי. TOI 700 d נמצא באזור המגורים ה'שמרני' הצר יותר, וזה המקום שבו אסטרונומים חושבים שקיימים מים נוזליים במשך רוב קיומו של כוכב לכת.
ל-TOI 700 e לוקח 28 ימים לעשות מסלול בודד, ואילו ל-TOI 700 d - שנמצא קצת יותר מחוץ לשכנתו - לוקח 37 ימים. מכיוון ש-TOI 700 e קטן מ-TOI 700 d, נדרשו יותר נתונים כדי לאשר שהצללית אכן מייצגת כוכב לכת חדש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כנראה הדינוזאורים עברו לשם (ל"ת)
    יוצמעך 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור