נדל"ן ותשתיות
לא מחכה לרכבת: מיזמי התשתיות של שר האוצר סמוטריץ'
שר האוצר הנכנס שם על השולחן על המשימה אולי המרכזית של ישראל בשנים הקרובות: לבנות תשתיות תחבורה רחבות במרכז, וכמה שיותר מהר. האם הפעם זה יעבוד?
כשבוע מאז שנכנס לתפקידו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתחיל להתניע מהפכה בתחום התשתיות. מלבד חוק תשתיות שינסה להעביר במסגרת חוק ההסדרים, יו"ר הציונות הדתית יבקש להקים מחדש את מטה התשתיות במשרד האוצר שנסגר ע"י אביגדור ליברמן בכהונתו.
למעון האמת, מי שתכנן לגעת בחלק מהנושא הם חברי הממשלה הקודמת, אך בתחילה חוק התשתיות שלהם לא נכנס לחוק ההסדרים בעקבות ריבוי חקיקה, ומאוחר יותר ערב הפלת הממשלה, לא הצליחו להעביר את "חוק המטרו".
תפקיד השר היחידי שסמוטריץ' כיהן בו לפני האוצר, הוא התחבורה. במשרד שמונתה אליו כעת מירי רגב, סמוטריץ' פגש מקרוב את מצוקת התשתיות של מדינת ישראל שכוללת בתוכה את משבר התחבורה וגם חלק ממשבר הדיור. עכשיו, הוא מבקש לקחת אחריות על הנושא מתוך המשרד שיושב על התקציב של המדינה.
לא יודע מה יעבור, אם בכלל, בתוך חוק התשתיות. עם זאת, ניתן להעריך כי השר יבקש למנות פרויקטורים מיוחדים למיזמים המרכזיים במדינה, קביעת לוחות זמנים, נהלים, ונתינת העדפה לפרויקטים מובילים כמו הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן, הרכבת הקלה בירושלים, הרחבת מסילות רכבת ישראל ושדה תעופה נוסף לנתב"ג.
במטה התשתיות שמתכנן סמוטריץ' להקים מחדש, אמורים הממונים לדאוג לתיאום בין משרדי הממשלה השונים.
עוד ב-
ועם כל הרצון הטוב וההבטחות, נזכיר כי סמוטריץ' יצטרך להתמודד עם כוחו המוגבל ע"י נתניהו. ראש הממשלה הנכנס זכור ככזה שלא ממהר לתת קרדיטים לשרים תחתיו, מה גם שמסביב לסמוטריץ' יסתובבו שרי ליכוד כמו ברקת בכלכלה ורגב בתחבורה, שירצו גם הם אחריות, וכמובן קרדיט על ההוצאה לפועל של מיזמים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה