נדל"ן ותשתיות

עסקת ענק בהרצליה פיתוח: במה הושקעו 300 מיליון שקל?

שיתוף פעולה בין קבוצת מבטח שמיר לקבוצת יוניון, שתרכוש את כל יחידות הדיור בפרויקט בהרצלייה פיתוח
מערכת ice | 
הרצליה פיתוח (צילום shutterstock, אלבטרוס)
מבטח שמיר אחזקות חושפת הבוקר בדיווח לבורסה (חמישי) מספר פרטים על הפרויקט שנרקם ברחוב המנופים בהרצליה פיתוח. מדובר בפרויקט ברחוב המנופים 3-5, של כ- 23,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ- 1,600 מ"ר שטחי מסחר, שטח לשימוש הציבור וכ- 92 יח"ד במתכונת יחידות מיקרו בשטח ממוצע של 50 מ"ר ליחידה וכ- 8,000 מ"ר מרתפי חניה על מקרקעין.
עוד נודע כי מבטח שמיר מכרה את כל הזכויות ליחידות הדיור לחברת יוניון ליב מקבוצת יוניון. נזכיר, כי מדובר על מדיניות של עיריית הרצלייה שמאפשרת לבנות באזור התעסוקה של העיר דירות למגורים. מדובר בפרויקט יוקרתי שמבטח שמיר השכילה לעשות תב"ע עוד לפני שתוכנית המתאר של הרצלייה נכנסה לתוקף וקיבלה זכויות מגורים גבוהות.

יוניון ליב הינה זרוע מגורים להשכרה של קבוצת יונייון והיא רואה בפעילות זו פעילות לטווח ארוך. יוניון ליב מייעדת את הדירות בפרויקט לשכירות ארוכת טווח תוך יצירת מוצר מגורים להשכרה יחודי וברמה גבוהה. חלקה של מבטח שמיר בפרויקט עלה מ-38% ל-57% לאחר שרכשה חלקים מזכויות בעלי החלקות הגובלות בשטחי התעסוקה בפרויקט, בהסכם מכר מזומן והסכמי קומבינציה לרכישת חלקים מזכויותיהם בשטחי התעסוקה בתמורה לשירותי בניה והיקף זכויותיה בשטחי התעסוקה בפרויקט.
עלויות הקמת הפרויקט צפויות להסתכם בכ-300 מיליון שקל. חלקה של מבטח שמיר בעלויות ההקמה צפוי לעמוד על כ- 200 מיליון שקל. מימון העסקה יבוצע באמצעות הון עצמי בהיקף מוערך של 70 מיליון שקל והיתרה באמצעות מימון בנקאי סגור ,Non Recourse שכבר קיבל אישור עקרוני. אבנר ישר ויוני גרוסווסר הם האדריכלים של הפרויקט והצפי לסיומו הוא בתחילת 2027. את המוכרים בעסקה ייצגה עו"ד קרן בצר ועו"ד מירי פחימה, ואת הקונים בעסקה ייצגו עו"ד אפי לוי ועו"ד נתלי אסקירה ממשרד פישר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה