נדל"ן ותשתיות

מיזם חדש של התחדשות עירונית בחיפה יוצא לדרך

התכנית תפעל בשכונת קריית אליעזר, בתמיכת הממשלה ועם מימון של 16 מיליון שקלים. המיזם מהווה חלק מתכנית אב להתחדשות עירונית בעיר חיפה
מערכת ice | 
התחדשות עירונית בחיפה (צילום אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)
מיזם ייחודי של התחדשות עירונית חברתית יוצא לדרך בשכונת קריית אליעזר בעיר חיפה הכולל מימון מקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להתחדשות בראייה חברתית. התכנית צפויה לקבל אישור היום (רביעי) בוועדה המקומית חיפה. המיזם מהווה חלק מתכנית אב להתחדשות עירונית בעיר חיפה שמקודמת ומומנה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית חיפה.
תכנית הפינוי בינוי שצפויה לקבל את האישור היום, תמומש בחלקה באמצעות תמיכה ממשלתית ופילנטרופית ייחודית, שתשמש, בין היתר, לטובת קידום תהליכי בניית קהילה, חינוך, רווחה ותרבות בשכונה, כאשר התמיכה הפילנטרופית נרתמה לפרויקט דרך הקול הקורא הייחודי של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר בחר במתחם להתחדשות עירונית בראייה חברתית. התמיכה מגיעה לתקציב כ-16 מיליון ₪.
 
ייחודו של פרויקט זה הינו בדגש שניתן לעבודה החברתית והקהילתית עם התושבים, המתבצעת לאורך כל התקדמותו, תוך שיתוף משמעותי של האוכלוסיות המגוונות בשכונה. כך למשל, בוצעה שורה של הכשרות מקצועיות לתושבים (גישור, תחזוקה, כלים משפטיים וכו') כחלק מתהליך העצמה והקניית כלים, חיבור בין הקהילות השונות בשכונה, חיזוק אוכלוסיית הקשישים, ועוד. זאת, מתוך מטרה להעצים ולחדש את השכונה גם מבחינה חברתית, במקביל לתהליכי ההתחדשות הפיזיים. התכנית תוסיף כ-600 יחידות דיור במתחם המשלב מגורים עם שטחים ציבוריים בנויים, שטחי מסחר ושטחי משרדים בקומות הקרקע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה