נדל"ן ותשתיות

לקראת החגים: ענף השיפוצים רושם ביקושי שיא

שפץ ביתך לחג: התאחדות קבלני השיפוצים מדווחת על עלייה של עשרות אחוזים בביקוש לשיפוצים לקראת חגי תשרי, בעיקר חידושים, איטומים, דקורציות וחיפויים. חלה גם עלייה במחיר הממוצע שאותו משלמת משפחה משפצת
מערכת ice |  1
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב (צילום פרטי)
עוד קצת יותר משלושה שבועות לפתיחת השנה העברית החדשה ותחילת "חג השיפוצים" הרשמי, ענף השיפוצים רושם ביקושי שיא יחד עם המשפחות והזוגות הישראלים ברחבי המדינה. התאחדות קבלני השיפוצים מדווחת על עלייה במחיר הממוצע אותו משלמת משפחה משפצת, כמו כן, ביקושי שיא נרשמו לפני החגים לחידושים, איטומים, דקורציות וחיפויים. 
כמידי שנה, לפני תקופת החגים, נרשמות אלפי פניות לקבלני השיפוצים ולהתאחדות קבלני שיפוצים בנוגע להזמנות חדשות לקראת החגים. התאחדות קבלני השיפוצים, הגוף הרשמי והמייצג של קבלני השיפוצים בישראל, בודק מידי שנה בסמוך לתקופת החגים מהם הטרנדים המובילים, מהי העלות הממוצעת לשיפוץ דירה בישראל, מהו החדר המבוקש ביותר בבתים הישראלים ועוד.
על פי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים עלוץ שיפוץ ממוצע של משפחה ישראלית בתקופה המקבילה לפני כשנה עמד על כ-30,000 ש"ח בלבד ואילו היום עומד על כ-38,000 ש"ח, ההסבר לכך הינו גם עליית המחירים וגם ביקושי שיא לשיפוצים. 
בנוסף, בדקו בהתאחדות קבלני השיפוצים מהם הטרנדים שמביא איתו תקופת החגים. על פי ההתאחדות, כמידי שנה הטרנדים נעים בין תקופת השיפוץ בין אם בשגרה או בין אם בתקופת חג, אך בשנים האחרונות הטרנדים משתנים במהירות עקב השינויים התכופים אותם עוברים הישראלים מתקופות בחירות מרובות, מגיפת הקורונה, עליית מחירים, מבצעים צבאיים ועוד. 
בשנת 2020 השיפוץ הפופולרי ביותר לפני החגים היה שיפוץ חדר עבודה, זאת כמובן בעקבות מגפת הקורונה שהחזירה אלפי עובדים לעבוד מביתם הן בסגרים והן בשגרה. בשנה לאחר מכן, בשנת 2021 לאחר שאנשים ישבו בבית לא מעט זמן בעקבות מגיפת הקורונה החל הטרנד של שיפוץ, אבזור וחידוש של חדר האמבטיה והשירותים כאשר התגובות מהשטח דיברו על כך שככל שהמתגוררים נמצאים יותר בבית כך גם הרצון שלהם להתפנק בחדר זה. כאמור, בשנת 2022, לקראת החגים שיגיעו אלינו בחודש הבא השיפוץ הפופלרי ביותר על פי התאחדות קבלני השיפוצים הינו הוספת דקורציות בחלל המרכזי בבית שהוא הסלון כולל הוספות נישות, חיפויים, קיר טלויזיה ודקורציות. 
כמו כן, מספרים לנו בהתאחדות שלאחר 3 שנים, נושא ההתחדשות הפופולרי בחגים חוזר לראש סדר העדיפויות הישראלי ואלפי משפחות בחרו לצבוע את ביתם, לחדר חדרים, לצבוע חיצונית (בעיקר בתים פרטיים) ועוד. לסיום הוסיפו בהתאחדות כי נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בבקשות איטומים, בדיקת נזילות גגות ורעפים זאת כאמור כחלק מהכנות של הבתים בישראל לחורף שנהיה קשה משנה לשנה. 
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים התייחס לשינויים ולעונת החגים: "כמידי שנה אנו רואים את העליייה והביקוש הרב לשיפוצים לפני החגים. השנה בשונה משנים עברו אנחנו רואים את הבקשות המסורתיות של צביעת הבתים חוזרים לראש מעיינם של הישראלים אחרי 3 שנים של שינויים בבקשות לשיפוצים לפני החגים". עוד הוסיף סיב כי: "העלייה בהזמנות ובעלות השיפוץ נובעת גם כן כי אנשים הבינו לאחר השנים האחרונות שההשקעה בבית משתלמת כפליים הן מבחינת השבחת הנכס והן מבחינת השקעה בתא המשפחתי" .
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מפתיע
    שון מאסטרים בשיפצים 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה אנשים צברו כסף במהלך הקורונה וזה מאפשר להם לשפץ את הדירה סוף סוף! בתור קבלן רשום ממליץ מאוד לשלם רק לפי סל תשלומים מוגדר מראש
    סגור