נדל"ן ותשתיות

בשורה מצוינת לנהגים: הכביש שגבה עשרות קורבנות בדרך לשדרוג

תוכנית החירום לשדרוג הבטיחות בכביש הערבה יוצאת לדרך. על פי התכנון, עד סוף 2023 יתווספו לו 13 נתיבי עקיפה, ובחלקו גם גדרות הפרדה ותאורה. במקביל תתוגבר האכיפה בכביש, ויתווספו שמונה מפרצים לצרכי אכיפה, זאת אחרי שהכביש המסוכן גבה אינספור קורבנות במהלך השנים
מערכת ice | 
תאונת דרכים (צילום גרשון אלינסון פלאש90)
תוכנית החירום לשדרוג הבטיחות בכביש הערבה יוצאת לדרך. על פי התכנון, עד סוף 2023 יתווספו לו 13 נתיבי עקיפה, ובחלקו גם גדרות הפרדה ותאורה. במקביל תתוגבר האכיפה בכביש, ויתווספו שמונה מפרצים לצרכי אכיפה, זאת אחרי שהכביש המסוכן גבה אינספור קורבנות במהלך השנים.
שרת התחבורה מרב מיכאלי קיבלה את המלצותיהם של הצוות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), שאותו היא מינתה כדי לבחון את האפשרויות לטיפול בכביש המסוכן. מתחילת השנה נהרגו בכביש הערבה שישה בני אדם ובשנים 2003 עד 2020 נהרגו 81 נוספים, עם מספר גבוה של פצועים באורח קשה.
כדי לזרז את הטיפול המליצו ברלב"ד על תוכנית שתכלול רק טיפול חלקי בתשתית ותסתיים עד סוף 2023. ההחלטה הייתה כדי להימנע מהמתנה ארוכת שנים עד לקבלת תקציב לשיפוץ והרחבת הכביש כולו, בזמן שלא ברור מתי יאושר תקציב המדינה הבא והכביש עדיין ממשיך לגבות קורבנות. המהלך, בעלות של 110 מיליון שקל שכבר זמינים, יבוצע באמצעות תקציב האחזקה של חברת נתיבי ישראל, ובכך ניתן יהיה לחסוך זמן הפצת מכרז בין קבלנים.
במסגרת התוכנית שאושרה יסללו שישה נתיבי עקיפה בכיוון הנסיעה דרומה ושבעה בכיוון לצפון, כל אחד מהם באורך של כ-2.5 ק"מ. באותם הקטעים תיבנה גדר הפרדה ממתכת בין נתיבי הנסיעה המנוגדים, ובנוסף תוצב תאורה. שלטים שיוצבו בכביש יעדכנו את הנהגים כמה קילומטרים נותרו להם עד לנתיב העקיפה הקרוב, כדי לעודד אותם להתאזר בסבלנות ולהימנע מעקיפות מסוכנות קודם לכן.
בכיוון דרומה יסללו שני קטעים כאלה בין צומת הערבה לעין יהב, קטע נוסף בין עין יהב לספיר, קטע בין צופר לצוקים ושניים בין צוקים לצומת מנוחה. בכיוון ההפוך יסללו שלושה קטעים בין שיטה לצוקים, אחד מעט צפונית לצוקים ועוד שלושה בין עין יהב לצומת הערבה. שבעה קילומטרים נוספים יעברו ריבוד, וייבנו שמונה מפרצי אכיפה חדשים תוך תגבור מספר הניידות והשוטרים במתנדבים, שיזכו גם לאמצעים טכנולוגיים חדשים.
 
נתיבי ישראל תציב בכביש שתי ניידות סיוע לנהגים שנתקעו בגלל תקר או מחסור בדלק, כדי לצמצם את זמן ההמתנה שלהם במקום המסוכן. לכביש יתווספו עוד שני מפרצי מנוחה חדשים והמועצות המקומיות יקימו בהם מתקני שירותים ותחנות רענון.
שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "בעוד כשנה כביש 90 יהיה בטוח יותר. זמן קצר מרגע הנחייתי לגבש תוכנית מקיפה לטיפול בסיכונים השגנו תקציב ובקרוב נצא לדרך. זה מוכיח שאפשר לקדם את הבטיחות בכבישים בצורה מהירה ומקצועית".
יו"ר הרלב"ד אבי נאור: "השרה הטילה עליי לעמוד בראש הצוות ולגבש פתרונות מיידיים לכביש. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים הביא למציאת פתרון יעיל ומהיר ליישום, בעלות נמוכה. ביחד עם חיזוק האכיפה בכביש אני בטוח שנוכל להפוך את הכביש לבטוח בהרבה כבר בתוך כשנה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה