נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות התעשיינים מברך: "החלטה שחיכינו לה זמן רב"

ד״ר רון תומר בתגובה להצעה החדשה של הממשלה במסגרתה תגדיל את מספר העובדים הזרים בישראל מ-290 אלף ל-330 אלף כפתרון למשבר הפועלים שקיים כעת בענף הבנייה. מזדהה עם נשיא רשות הקבלנים, ראול סרוגו: "המבחן האמיתי יהיה ביישום מהיר ומיידי בשטח"
מערכת ice | 
ענף הבנייה (צילום shutterstock, אקובילד)
על רקע אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל שפרצה בעקבותיה ענף הבנייה ספג פגיעה קשה. איסור על כניסתם של פועלים פלסטינים לישראל יצר מחסור בכוח עבודה והממשלה השקיעה מאמץ להתמודד עם הקושי שנוצר. היום (רביעי) העלתה הממשלה  הצעה חדשה לפיה תאשר להגדיל את מכסת העובדים הזרים בישראל.
כפי שדווח מוקדם יותר היום, ההצעה שניסח משרד ראש הממשלה מבקשת להגדיל את מספר העובדים הזרים בישראל מ-290 אלף ל-330 אלף תוך ביטול את ההבחנה בין פועל זר מהרשות הפלסטינית לפועל זר ממדינות אחרות. ההצעה צפויה לעמוד לאישור הממשלה במהלך הישיבה השבועית הקרובה.
בתגובה להצעה, נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, בירך על החלטת הממשלה שנועדה להקל על הבאת העובדים זרים לארץ ומסר כי ״זוהי החלטה מבורכת שחיכינו לה זמן רב ואנו מודים למשרד רוה״מ, משרד העבודה, משרד הכלכלה והתעשייה ויתר משרדי הממשלה שנרתמו למען הנושא. יחד עם זאת המבחן האמיתי יהיה ביישום מהיר ומיידי בשטח ובהסרת כלל החסמים המונעים מהמשק לשוב לפעילות ולעלות על מסלול צמיחה״.
יש לציין כי סכנה משמעותית ממנה מתריעים גורמים מסוימים היא החשד לסחר בבני אדם שיכול לגדול בעקבות הבאת העובדים הזרים לארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה