נדל"ן ותשתיות

הסוף להגבלה על זוכי 'מחיר למשתכן'? זה מה שיקרה לקנסות

טיוטה משותפת של משרד השיכון, ועדת החריגים תאפשר הנחה עד 70% מגובה הקנס בשל מקרים של גירושין, כאשר העברת הבעלות בין בני הזוג לא תהיה כרוכה בקנס כלשהו. במקרה של מכירה לקונה אחר, ישלמו את הקנס המלא. אם הזוכה נקלע למצב בריאותי קשה שמחייב את מכירת הדירה, יישלם רק 30% מגובה הקנס
מערכת ice | 
דירות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ גילי יערי, shutterstock)
על פי פרסום של גלובס, במשרד השיכון בודקים את האפשרות להקל על זוכי תכנית 'מחיר למשתכן', זאת על רקע לא מעט תרחישים שנראו לראשונה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כאשר בעלי דירות נכנסו למצוקה כלכלית, בריאותית או סבלה מאבידה שמקשה את השמירה על הנכס. 
לזוכים אין את הזכות למכור את הנכס, כאשר הדבר עומד בניגוד לתנאי הזכאות, אבל מאז תחילת המלחמה ב-7.10, גם לפני כן בשל העלייה ביוקר המחייה ובגובה הריביות, אנשים שצריכים למכור את הדירה בשל סיבות בריאותיות או כלכליות סופגים קנסות בגובה מאות אלפי שקלים, אבל כעת שוקלים להפחית משמעותית את גובה הקנסות כדי להקל על המוכרים.

במחיר למשתכן, או דירה בהנחה, לזוכים אסור למכור את הנכס טרם עברו 5 שנים מיום הוצאת טופס 4 ועד 7 שנים מיום ההגרלה בה זכו. המטרה הייתה מובנת, מניעה של עשיית רווח על חשבון תכנית מדינית. מי שעשה זאת, נאלץ לשאת בתשלום קנס של 250־450 אלף שקל, כשהדבר תלוי בשווי הדירה ובמיקומה.
בגלובס חשפו כי טיוטה משותפת של משרד השיכון, ועדת החריגים תאפשר הנחה עד 70% מגובה הקנס בשל מקרים של גירושין, כאשר העברת הבעלות בין בני הזוג לא תהיה כרוכה בקנס כלשהו. במקרה של מכירה לקונה אחר, ישלמו את הקנס המלא. אם הזוכה נקלע למצב בריאותי קשה שמחייב את מכירת הדירה, יישלם רק 30% מגובה הקנס.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה לגלובס כי: "בימים אלו מתקיימת עבודת מטה בנושא מכירת הדירות לפני הזמן במקרים מסוימים. כשיהיה נוהל מסודר הוא יפורסם לטובת הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה