מינויים

לקסמן נארסימהאן נכנס לתפקיד מנכ"ל סטארבקס

נארסימהאן מונה למנכ"ל הנכנס ב-1 בספטמבר, 2022 והחליף את מייסד החברה, הווארד שולץ
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום Istock)
רשת בתי הקפה הבינלאומית סטארבקס (‏Starbucks) הכריזה היום (שלישי) כי לקסמן נארסימהאן נכנס לתפקידו כמנכ"ל והצטרף לדירקטוריון החברה. נארסימהאן מונה למנכ"ל הנכנס ב-1 בספטמבר, 2022 והחליף את מייסד החברה, הווארד שולץ.
לאחר חיפוש חובק עולם אחר הנהגה חדשה ל-סטארבקס, נארסימהאן הצטרף לחברה כמנכ"ל הנכנס ב-1 באוקטובר 2022 לאחר כמעט 30 שנות ניסיון בהובלת ארגונים גלובליים המתמחים בשיווק מוצרי צריכה ומתן ייעוץ לארגונים בענפי הקמעונאות, מוצרי הצריכה, המסעדנות והמסחר האלקטרוני. במהלך חמשת החודשים האחרונים, לקסמן התמקד בהכרת הארגון על כל צדדיו, תוך שהוא מבקר שותפים (עובדים) ביותר מ-30 סניפים, מפעלי ייצור ומרכזי תמיכה ברחבי העולם ותוך כך, גם זכה בהכרה רשמית כבריסטה מוסמך. הוא התעמק בתוכניות השינוי הארגוני שהוביל שולץ, שנטל על עצמו תפקיד של מנכ"ל זמני ב-4 באפריל, 2022.
מאז ששולץ חזר בשנה שעברה, סטארבקס חשפה אסטרטגיית שינוי ארגוני נרחבת והמשיכה לבצע השקעות בשיעור שעלה על מיליארד דולר בסניפים ובשותפי קמעונאות באזורים בעלי עדיפות, בכלל זה העלאת רמת השכר ותשלום עבור ימי מחלה, מתן הטבות רווחה כלכליות, ביצוע תהליך מודרניזציה של תהליכי ההדרכה ושיתופי הפעולה, קידום חדשנות בסניפים והשקעה בציוד כדי להמשיך לקדם את איכות הקפה ש-Starbucks מגישה ללקוחותיה. שווי המניה של החברה עלה בשיעור של 47% מאז פרסום הדוחות לרבעון השני של שנת הכספים 2022 ועד לפרסום הדוחות לרבעון הראשון של שנת הכספים 2023 ושווי השוק צמח לשיעור של כ-40 מיליארד דולר במהלך התקופה הזאת. החברה הציגה החזר השקעה בשיעור של 50% לבעלי המניות שלה במהלך התקופה הזאת – שיעור גבוה באופן ניכר ממדד S&P 500. בנוסף, חברת הייעוץ Brand Finance העניקה לאחרונה ל-Starbucks את התואר 'מותג המסעדנות בעל הערך הגבוה ביותר' זו הפעם השביעית ברציפות.
שולץ שלח מכתב אישי לצוות ההנהגה הבכירה של החברה בערב ההכרזה – ניתן לעיין בתוכנו כאן.
"חברי הדירקטוריון רוצים להביע את תודתם הכנה למייסד החברה, הווארד שולץ, על שהסכים מיד ליטול את מושכות ההנהגה כשהתבקש לעשות זאת – ללא כל שיקולי שכר ותוך השהיית כל שאיפותיו האישיות – הכל בשם אהבתו לחברה שלנו ולשותפיה", אמרה מלודי הובסון, דירקטורית מטעם הציבור בסטארבקס. "בלעדיו, לא היינו היכן שאנו נמצאים כעת".
נארסימהאן נוטל לידיו את תפקיד המנכ"ל באופן רשמי היום ויוביל את מפגש בעלי המניות השנתי של סטארבקס שייערך ביום חמישי, ה-23 במרץ. לאחר שייטול את התפקיד, נארסימהאן ימשיך לקיים קשר רצוף עם צוות ההנהגה, ישתף את התובנות שרכש במהלך השנה החולפת ויעריך הזדמנויות עסקיות כשהחברה ממשיכה במסעה קדימה.
"התעמקותו היסודית של לקסמן בפעילותה העסקית של סטארבקס, בשילוב עם הניסיון העשיר שלו בפיתוח מותגים, חדשנות ופעילות שוטפת מהווים הכנה נהדרת לקראת האתגר הגלום בהובלתה של סטארבקס אל השלב הבא במסע הצמיחה שלה", אמרה הובסון. "ההתעמקות בפעילות העסקית אפשרה ללקסמן להבין טוב יותר את אופי התרבות הארגונית והערכים של סטארבקס. במהלך החודשים הללו שבהם האזין ולמד, הוא הצליח לזכות באהדתם של שותפינו ברחבי העולם".
"אני נרגש ליטול על עצמי את תפקיד מנכ"ל סטארבקס ולהוביל צוות נפלא של יותר מ-450,000 שותפים בעלי סינרים ירוקים בכל רחבי העולם. היסודות שהונחו על ידי הווארד – הקמה מהיסוד של מותג גלובלי אייקוני שבבסיסו הרצון העז לקדם את הגזע האנושי – הם יוצאי דופן ואני נרגש מההזדמנות להמשיך את המורשת המפוארת הזאת", אמר נארסימהאן. "כארגון שעוסק בקשר עם בני אדם, ניצבות בפנינו הזדמנויות אינסופיות לעזור לשותפינו, לקוחותינו, המשקיעים שלנו והקהילות שבהן אנו פועלים ברחבי העולם בכל כוס קפה שאנו מגישים ובכל קשר שאנו מקיימים. אני שמח על ההזדמנות לשתף פעולה עם שותפים בכל העולם כדי שיחדיו נוכל להאיץ עתיד ללא גבולות עבור סטארבקס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה