תקשורת ומדיה

הורים, הגן בוטל? כנראה שלא תראו את הכסף בחזרה

בשורה מרה להורים: משרדי הממשלה טרם הסדירו מנגנון פיצויים לגנים הפרטיים, שיחייב אותם להחזיר את הכסף על התקופה האחרונה. לכן, תאלצו לוותר על אלפי שקלים ששולמו, גם כשהגנים היו סגורים 

מערכת ice | 
גן ילדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הורים לילדים שהולכים למעונות ולגנים פרטיים, לא יקבלו החזר על התקופה בה הגנים היו סגורים. ההורים סופגים את הנזק הכלכלי של המעונות, גני הילדים וצהרונים. הגנים הפרטיים אמנם זכאים לפיצויים במסגרת המתווה לעסקים אבל מדובר רק בגי ילדים  במרחק של עד 40 ק"מ מגבול עזה.
עבור שאר ההורים שגן ילדיהם היה סגור - אין מתווה כספים קיים כך שהפיצוי על הפסד הפעילות של הגנים הפרטיים מוטל על כתפי ההורים במקום על המדינה. לפי אתר דה מרקר: השבוע נפגשו נציגי הגנים הפרטיים עם נציגי האוצר וביקשו מתווה פיצויים מותאם לגנים אבל, לטענתם, האוצר סירב וגם לא מתנהל שיח על החזרת חלק מתשלומי ההורים לבתי הספר או גבייתם מחדש, אף שפעילויות ושיעורי העשרה בוטלו.
דה מרקר מביא דוגמה של אם לילדה מהמרכז ששילמה שכר לימוד מלא של 4,500 שקל עבור אוקטובר והלימודים בגן של בתה לא חודשו באופן מלא עד היום, מספרת: "הגננת אמרה לנו שאם היא תקבל פיצוי מהמדינה, היא תחזיר להורים את הכסף. יש הורים שרוצים שנתאחד ונדרוש ממנה את הכסף על ימי הלימוד שבוטלו, אבל הרוב לא רוצים לעשות את זה מתוך פחד שהיא תיקלע למצוקה כלכלית והגן ייסגר. שמענו על גנים שנסגרו בעקבות המצב".
ממשרד החינוך נמסר: "בימים הקרובים ייצא חוזר חדש לתשלומי הורים, אבל ההורים יוכלו לקבל את ההחזר רק בסוף שנת הלימודים. באשר לצהרונים, בימים הקרובים יפורסמו קריטריונים להחזר כספי. לגבי המעונות המפוקחים, אין סיבה שההורים לא יקבלו החזר, מאחר שהמשרד המשיך לתקצב אותם בימי המלחמה". לגבי הגנים הפרטיים, נמסר כי "הפיצוי לגנים הוא בהתאם למסגרת הפיצוי לעסקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה