תקשורת ומדיה

מנוע צמיחה יחצני בזמן מלחמה: כללי המשחק של המדיה השתנו

טור דעה מיוחד: 30 ימים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", חודש לשגרת מלחמה, שהובילה את ענף יחסי הציבור לחשב מסלול מחדש בן לילה - כיועצי תקשורת תצטרכו לגלות גמישות מחשבתית בעת הזאת ואמפטיה רחבה לצורכי הארגון

רון גרנות | 
רון גרנות (צילום שלומי יוסף)
רון גרנות, דובר התיאטרון הלאומי הבימה והבעלים של משרד יחסי ציבור 'רון גרנות תקשורת' בטור מיוחד במלאת 30 לפרוץ המלחמה, מזהיר - "כללי המשחק השתנו":
רבים בתעשיית המדיה תוהים ומתחבטים בשאלה כיצד ניגשים לפעילות יחסי ציבור בזמן מלחמה - אילו מהלכים ניתן לקדם, מי קהל היעד ומהו דף המסרים המדויק שייתן את האימפקט הנכון תוך התחשבות באירועים החדשותיים והרצון לגלות רגישות למצב.
לצד זאת, ישנו הרצון לנסות להתניע את הפעילות העסקית ולהניע את הכלכלה עד כמה שאפשר. למי שעומד בראש הארגון חשוב לשדר בתקשורת פנים-ארגונית (עובדים, עובדי המטה וחברי ההנהלה), שהעסק הינו בעל יכולת עמידה גם בתקופות קשות והרבה מכך הודות להון האנושי האיתן.
עצם העובדה שקיימת שימת דגש ביחסי הציבור בנושאים כמו; אחריות תאגידית, תרומה לקהילה, הירתמות למען נזקקים, הבלטת יוזמות עסקיות מחוץ לקופסא לצד הצעות להתנדבות קבוצתית בתוך הארגון – משדרים כלפי פנים וכלפי חוץ, שהחברה הינה רלוונטית, מחוברת לנעשה מחוצה לה וערבה לגורל סביבתה.
לטווח הרחוק, מניות החברה ירשמו עליה ובגזרת מיתוג המעסיק – הרווח הוא עצום. ברגע שהוגדרה מדיניות לתקשר את הפעילות החוצה באמצעות יח"צ, רצוי לבחור את המינונים, ובעיקר לתקשר זאת לעובדים באמצעות ניוזלטר פנימי וחשיפה בעמודי הסושיאל של הארגון. העובדים כבר ידעו לשתף כל אחד בפרופיל הלינקדין האישי שלו וכך יושג אימפקט הרבה יותר רחב.
לא מעט מדורים בעיתונות הכלכלית מסקרים בתקופה האחרונה את פעילות העובדים בחברות ולמען המפונים, הפצועים והלוחמים. עובד שהתנדב וגם זכה ל 15 דקות תהילה בידיעה יחצנית לצד הופעה בעמוד הסושיאל של הארגון – הוא עובד מרוצה מכל הבחינות לאורך שנים. חשוב לאפשר לכל עובד/ת למצוא לעצמו את הפעילות ההתנדבותית שהוא חש בה הכי בנוח בנושא הקרוב לליבו.
ההיצע רב: שיפוץ והשמשת מקלטים, סיוע לחקלאים, סיוע לכלבים שנותרו ללא בית למי שליבו יוצא אל בעלי החיים, בישול ואריזות מזון, סיוע לאנשים עם מוגבלויות ועוד. ליועץ התקשורת אשר יקבל מכם מנעד רחב של פעילות התנדבותיות של עובדי החברה יהיה סיכוי יותר גבוה לחשוף את הפעילות דרך פורטפוליו מגוון של עיתונים מה שיזכה את הלקוח ביחסי ציבור חיוביים בפריסה רחבה.  
כיועצי תקשורת תצטרכו לגלות גמישות מחשבתית בעת הזאת ואמפטיה רחבה לצורכי הארגון. אם יבקשו מכם להפחית בשכר הריטיינר לתקופה הקרובה – זו איננה דילמה. המחווה תיזכר לכם לטובה. הענקת התחושה ש'כולנו נכנסים מתחת לאלונקה' עד יעבור זעם.
בנוסף, חשוב שתיקחו חלק פעיל במאמצים המשותפים כיצד ליחצן ולשווק את הלקוח בצורה מיטבית ולא באנאלית. תבואו עם רעיונות מקוריים שתדעו לתקשר ולייצר מיצוב תודעתי חיובי ללקוח.
מספר פעולות מקוריות שתוקשרו השבוע והשאירו אצלי חותם: SABON פתחה ללקוחותיה מפגש לייב על התמודדות לחץ וחרדה. אינטל העולמית העניקה לכל אחד מעובדי החברה בישראל 5,000 $ כאות הערכה על ההתמודדות עם המלחמה הקשה. אוניברסיטאיות בר אילן ות"א העניקו בונוס לסטודנטים שלהם המשרתים במילואים. בנק דיסקונט העניק ללקוחותיו תושבי העוטף פטור ממשכנתא וחברות ביטוח הציעו לכלל האוכלוסייה שירות תמיכה נפשית.
מבחינת היחצן – מדובר ב'בוננזה'. תבדקו את הערך הפרסומי בגין הפעולות הנ"ל ותבינו שהרווח שהתקבל הוא שיח חיובי מצד הלקוחות הללו בתקופה בה הכאוס שולט ובזמן שמאוד קשה לחדור לסדר היום התקשורתי אם אתה לא בן משפחה של חטוף או ניצול מהמסיבה בנובה.  
כללי ברזל בזמן מלחמה: כלל מס' 1 - קמפיין יחסי ציבור בזמן מלחמה חייב לזוז ממקומו על בסיס יומיומי. החדשות טורפות את דעת הקהל וקצב האירועים משתנה משעה לשעה. תדביקו את הפער התקשורתי ע"י פעולות יחסי ציבור אקטיביות ומקוריות ולא רק ע"י הפצת ידיעות סולידריות בעלות נפח פטריוטי שכבר איבדו מהרלוונטיות בעת הזאת.
כלל מס' 2 - חשוב להקפיד על המינונים ולדעת להציב גבולות ללקוח אם אתם חשים שקצב ותוכן הפרסומים נעשים באופן לא זהיר, וזאת על מנת שלא יאשימו אתכם בניצול המצב ובשימוש ציני לקדם את הלקוח.
 
הגבול מאוד דק בין יצירת אימפקט יחצני שלילי כתוצאה מיח"צ אינטנסיבי שמציב באור לא רגיש את הפעילות של הלקוח, לעומת פרסום שמשרת את החברה ושם בפרונט את העשייה על חשבון המותג  - דבר שיכול להשפיע על טיב הלקוח בתודעה הציבורית שנים קדימה אחרי סיום המלחמה".
רון גרנות מכהן כדובר התיאטרון הלאומי הבימה ומשמש כבעלים של משרד יחסי ציבור המעניק שירותי מדיה ללקוחות מובילים בעולם העסקי ומוסדות תרבות.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה