תקשורת ומדיה

העיתונאי היהודי בשבי הרוסי: "לא מאבד תקווה"

אוואן גרשקוביץ', כתב "וול סטריט ג'ורנל", נעצר על ידי שירותי הביטחון הרוסיים בעת ביקור בעיר יקטרינבורג ומואשם בריגול לטובת מדינה זרה
מערכת ice | 
אסיר (צילום pexels)
במכתב ראשון להוריו מאז מעצרו, אוואן גרשקוביץ', כתב "וול סטריט ג'ורנל" שכלוא ברוסיה באישומי ריגול, אמר כי הוא לא מאבד תקווה ואפילו התלוצץ על תנאי מעצרו. 
גרשקוביץ', בן 31, נעצר על ידי שירותי הביטחון הרוסיים ב-29 במרץ בעת ביקור בעיר יקטרינבורג. הוא מואשם בריגול לטובת מדינה זרה. הוא העיתונאי האמריקני הראשון שנעצר ברוסיה מאז סוף המלחמה הקרה. 

"אני רוצה לומר שאני לא מאבד תקווה", כתב במכתב קצר בן שני עמודים שקיבלה משפחתו בפילדלפיה ביום שישי האחרון. "אני קורא. אני מתעמל. ואני מנסה לכתוב. אולי, סוף סוף, אני הולך לכתוב משהו טוב". המכתב נכתב ברוסית, השפה שבה הוא מדבר בבית עם הוריו, שניהם מהגרים מברית המועצות לשעבר.
"אימא, למרבה הצער, לטוב ולרע, הכנת אותי היטב לאוכל בכלא", כתב. "בבוקר, לארוחת הבוקר, הם נותנים לנו חיטה מוקרמת חמה, דגני שיבולת שועל או דייסה חיטה. אני זוכר את הילדות שלי".
מערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף את האשמות. מחלקת המדינה קבעה כי גרשקוביץ' "נעצר שלא כדין" כדי להפעיל לחץ על רוסיה. עד כה הותרו לגרשקוביץ' ביקורים של עורכי דינו הרוסים. הוא עדיין לא הורשה לראות חברים או פקידים משגרירות ארה"ב במוסקבה, למרות דרישות חוזרות ונשנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה