תקשורת ומדיה

מפקד גלי צה"ל החדש חושף: "איישם ערכי 'גלובס' בתחנה"

הכתב המדיני של העיתון הכלכלי גלובס, משבח את המו"ל אלונה בר און והעורכת נעמה סיקולר על ערכיהם, על אף גל הפיטורים המאסיבי. הסיבה לכך נרמזת כנראה בחזרתו של זקן לעיתון לאחר ששת החודשים בתחנה: "נפרד, בינתיים" הדגישו העורכים
מערכת ice | 
דני זקן (צילום גלי צהל)
דני זקן, מ"מ מפקד גלי צה"ל הנכנס במקומה של גלית אלטשטיין, מאותת לחזרת התחנה לפני המהפך שערכה קודמתו בתפקיד ואף אומר כי בהחלטתו ליישם את הערכים העיתונאיים של גלובס בתחנה החדשה.
כזכור, שר הביטחון יואב גלנט, הכריע בשבוע שעבר כי עיתונאי העיתון הכלכלי 'גלובס, דני זקן, ימונה למ"מ מפקד גלי צה"ל למשך שישה חודשים. החלטתו של גלנט הגיעה לאחר שועדת האיתור בראשות אלופים בצה"ל כבר הצביעה פה אחד בעבר על מינויו של מנכ"ל רדיו 103 אור צלקובניק.

בטור פרידה שכתב לעיתון הכלכלי, יצא זקן כנגד שני הצדדים הנאבקים ביניהם על הרפורמה המשפטית, ואף תקף את הממשלה: "הצלחתם בקואליציה לשוות למהלך צבעים של נקמה במערכת ולא של תיקון יחסי הכוחות. נקמה במערכת משפט שאולי לא אוהדת אתכם במקרים רבים. הצלחתם להביא אוסף חוקים שיחדיו משנים באופן יד את יחסי הכוחות ומעניקים לכם ולקואליציות העתידיות את מירב הכוח. הצלחתם להציע הצעות חוק שמקטבות את השיח".
כזכור, עם כניסתו לתפקיד כתב זקן: "אני נכנס לתפקיד בהתרגשות ממש כמו ביומי הראשון בעיתונות, ולוקח את האחריות הכבדה על הבית של החיילים ברדיו. אשתמש בכל גרם ניסיון שצברתי לניהול מקצועי ונכון של התחנה, בהגינות, ותוך שיקוף של צה"ל והחברה הישראלית לגווניה", וכעת בטור הפרידה הוא חושף מהו אותו ניהול מקצועי.
בסיום דברי הפרידה שלו, כתב זקן דברי שבח למנהליו לשעבר: "הערכים המקצועיים העיתונאיים שהובילו המו"לית והבעלים אלונה בר און והעורכת נעמה סיקולר, הם נשמת אפה של העיתונאות", כתב זקן, ומאותת שערכי גלובס וזהותו הפוליטית יהיו גם בתחנה החדשה: "אשתדל ליישמם גם כמ"מ מפקד גלי צה"ל".
כזכור, בחודשיים האחרונים יצאו בגלובס בגל הפיטורים מאסיבי שכלל גם את הבכירים ביותר בעיתון ואלו המזוהים עמו. המו"ל אלונה בר-און שלחה מסר לעובדים במכתב אישי  וזאת לאור קשיים בתקציב שעוברים על העיתון הכלכלי ומנחיתה מכה: "כדי שנוכל להמשיך קדימה, אנו מחוייבים בהתייעלות ארגונית שתכלול גם סיום תפקיד לחלק מהעובדים והעובדות". בר-און אף רמזהעל לחצים מול ועד העובדים שיסכימו לאפשר את סיום תפקידם גם של עובדים עם הסכם קיבוצי במערכת: "לקיים עם הוועד דיונים על החלופות האפשריות", כפי שאכן קרה בסופו של דבר.
בגלובס כנראה מעריכים כי לאחר ששת החודשים יחזור זקן לתפקידו בגלובס, ולכן העיתונאי ככל הנראה עדיין נשאר מחוייב לעיתון. כך נכתב בכותרת על טור הפרידה שלו: "דני זקן, הכתב המדיני של גלובס, והחל משבוע הבא מ"מ מפקד גל"צ, נפרד. בינתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה