דיגיטל וטק

גלי צה"ל במהפכה דיגיטלית: השינוי הדרמטי שסוף סוף הגיע

לראשונה באפלקיציה אחת כלל התכניות והשידורים של גלי צה"ל וגלגל"צ במתיחת פנים דרמטית שעוברת האפקליציה החדשה של התחנה. בין השינויים המשמעותיים: שידורי וידאו, ארכיון מקיף והרצה לאחור של עד 4 שעות | כל הפרטים
מערכת ice |  4
גלית אלטשטיין גלי צהל (צילום גלי צהל)
תחנת הרדיו המובילה יוצאת למסע שינויים משמעותיים בתחום הדיגיטל, ובראשם שינוי האפליקציה מקצה לקצה כאשר האפליקציה החדשה תכלול לראשונה את כלל התכנים של תחנות גל"צ: גלי צה"ל וגלגל"צ.
על המהלך שוקדת מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית גלית אלטשטיין כבר כמעט שנה, ועתה מתחילים בתחנה לגרוף את פירות ההשקעה. התחנות גלי צה"ל וגלגל"צ אמנן נפרדות בסקאלת ה-FM אך באפליקציה החדשה יוכלו המאזינים לקבל "בית תוכן" אחד, עם כלל החדשות, המוסיקה, ההסכתים ועוד - כאשר לראשונה גם יוכלו המאזינים לקבל ארכיון מסודר של התחנות: מהפודקאסטים ועד המצעדים השבועיים. לראשונה גם יוכלו המאזינים לחזור אחורה במהלך התכניות כדי לשמוע את השידורים גם לאחר שהחלו והרצה לאחור של עד 4 שעות.
מתיחת הפנים הגרפית והרצינית שעוברת האפקליציה תביא גם לראשונה לשילוב קטעי וידאו לצד אפשרויות שמע, ושיפור היציבות הטכנולוגית יחד עם פיתוחים חדשים.

השילוב של תחנת גלגל"צ באפליקציה תוביל למעשה לשילוב ראשוני של קטעי וידאו שחלקם ייוחדו גם לביצועים חיים אומניות ואמנים באולפני גלגל"צ וגל"צ.
לצד הנגן, תתאפשר האזנה בלחיצת כפתור לתוכנית האחרונה ששודרה בגל״צ והאזנה לכלל התוכניות ששודרו בשבוע החולף בשתי לחיצות כפתור בלבד. בגלגל"צ תתאפשר לצד הנגן גישה מהירה בלחיצת כפתור ל-10 השירים האחרונים שנוגנו בשידור.
עמוד הבית של האפלקיציה יציג זירת חדשות ואקטואליה שתאגד את הכותרות הבולטות משידורי החדשות של גלי צה״ל בשילוב קטעי שמע (ובעתיד קטעי וידאו), את הדיווחים והעדכונים השוטפים היישר מחשבון הטוויטר של גלי צה״ל, ואפשרות להאזין לכל מהדורות החדשות האחרונות. בשלב הבא של שדרוג האפליקציה תוצג לשונית חדשות ייעודית שתכיל גם קטעי טקסט. בנוסף באפליקציה החדשה תהיה גםזירת שדרניות ושדרים שתאפשר בחירת שדרניות ושדרנים מועדפים כולל אפשרות לקבלת התרעה מתפרצת בכל פעם שעולה לשידור תוכנית שלהם באחת משתי התחנות.
החלק הראשון בשדרוג יהיה זמין לקבוצה מצומצמת של משתמשים בגרסאות אנדרואיד ו-iOS בהמשך השבוע ולכלל המשתמשים בתוך כחודש. החלק השני בשדרוג, שיכלול את האזור האישי וזירת שדרנים ושדרניות  יהיה זמין בעוד כחודשיים.
לחובבי ההיסטוריה ובכלל למי שרוצה להיזכר: גם ספריית התוכן OD גל״צ השתדרגה, כאשר במשחק מילים של "עוד בגל"צ" תוכלו למצוא מאות תוכניות ופודקאסטים של תחנות גל"צ מהעבר, ללא הגבלת זמן ומקום, יחד עם עשרות ספיישלים מוזיקליים, מצעדים, ועשרות הרצאות מארכיון האוניברסיטה המשודרת ומארכיון התוכנית המיתולוגית "שעה היסטורית".
שדרוג האפלקיציה,כאמור, היה חלק מרכזי באסטרטגיה של אלטשטיין לחיזוק הנגשת הנוכחות גל תחנות גל"צ גם בזירות הדיגיטל וברשתות החברתיות. בכך תיישר קן התחנה עם תחנות רדיו אחרות בשדרוג האולפנים עם, הקמת תפאורה, ומעבר של שידורי הרדיו גם לשידורי וידאו.
מפקדת גל"צ והעורכת הראשית גלית אלטשטיין מסרה כי "היישומון החדש של גלי צה"ל וגלגלצ הוא נדבך משמעותי במהלך רחב לשדרוג נכסי וזירות הדיגיטל של תחנות גל״צ, שיאפשר האזנה משופרת לשידור החי וגישה נוחה לאינספור תוצרים שלהן בהווה ובעבר, צפייה בקטעי וידאו, ובעתיד הלא רחוק גם קריאת טקסטים. כל אלה ללא תלות בזמן ובמקום, ובבחינת 'לא רק רדיו'. מטרת המהלך הכולל היא להציב את תחנות גל״צ כבית תוכן מוביל ואחוד בעולמות החדשות, התרבות, המוזיקה, התעודה והצבא, שתוצריו ישתקפו ב-FM ובנכסי הדיגיטל, במטרה להגיש אותם לקהל רחב ככל שניתן. העושר התוכני, חוויית המשתמש המשופרת והשדרוג הטכנולוגי הן סיבות טובות לכל מי שעדיין לא הוריד את היישומון לעשות כן, וליהנות מקשת רחבה של תכנים איכותיים מבית גל״צ וגלגלצ".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה אפליקציה? לסגור אותם (ל"ת)
    אבישחר 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גלי צהל
    יעקב 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היא עוד שם השמאלנית גלית אלדשטיין למה היא לא פוטרה ?
    סגור
  • 2.
    תותחית
    ניאור 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלית עשתה בשנה וחצי מה שמפקדי גלצ לא עשו בקדנציה שלמה של חמש שנים
    סגור
  • 1.
    צריך לפטר את השקרנית הזאת !!! (ל"ת)
    אסף 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור