תקשורת ומדיה

גלית אלטשטיין נפרדת: "היה לי הכבוד להיות מפקדת גלי צה״ל הראשונה"

גלית אלטשטיין מסכמת קדנציה: "עם כניסתי לתפקיד מיפיתי שורת אתגרים שהצריכו טיפול: חיזוק שדרת הפיקוד וההנהלה, חיזוק עמוד השדרה המקצועי בגל״צ, בדגש על גזרת העיתונאים, ליקויים ואי-סדרים בלוח השידורים, פערים בזירות הדיגיטל, ופערים בבית פנימה – בגזרת התשתיות וחזות הבניין שאנו משרתים וחיים בו, תרתי משמע"
מערכת ice | 
גלית אלטשטיין גלי צהל (צילום גלי צהל)
גלית אלטשטיין, מפקדת גלי צה״ל והעורכת הראשית, פרסמה מכתב סיום תפקיד: "מפקדים וצוות הנהלה יקר, אני מסיימת היום את תפקידי כמפקדת גלי צה״ל והעורכת הראשית, בתום שנה וחצי, עם סיום חוזה ההתקשרות שלי. עם כניסתי לתפקיד מיפיתי שורת אתגרים שהצריכו טיפול: חיזוק שדרת הפיקוד וההנהלה, חיזוק עמוד השדרה המקצועי בגל״צ, בדגש על גזרת העיתונאים, ליקויים ואי-סדרים בלוח השידורים, פערים בזירות הדיגיטל, ופערים בבית פנימה – בגזרת התשתיות וחזות הבניין שאנו משרתים וחיים בו, תרתי משמע. מאלה, גזרתי שני מסמכים עקרוניים: יעדים וקווים מנחים לפעילות גלי צה״ל בהיבטי השידור והתוכן, ותוכנית עבודה מפורטת לשנת 2022 ,ששיקפה, גם כן, מענה לסוגיות הנ״ל.
יעדי השידור והתוכן כללו התכנסות לגבולות הגזרה המתבקשים מגל״צ כתחנת שידור ציבורית וצבאית, מתן דגש ובולטות למקצועיות, הישגיות, יצירתיות, וחדשנות, חיזוק וביסוס עמוד השדרה המקצועי של התחנה, מתן ערך מוסף לצה״ל והפחתת עיסוקם של לובשי מדים בפוליטיקה. לשמחתי רובם ככולם הושגו.
בכל הנוגע לתוכנית העבודה, היא יושמה כמעט במלואה, כשבהיבט התקציבי, גל״צ סיימה את שנת 2022 מאוזנת, בניגוד לשנים קודמות. במסגרת תוכנית העבודה הגדלנו משמעותית את מצבת כוח האדם בתחנה בכלל הגזרות – אזרחים עובדי צה״ל, יועצים, וחיילי חובה. גייסנו לשורותינו, לצד הכוחות הוותיקים והמשובחים הקיימים, שורה מכובדת של עיתונאים, אנשי תקשורת ואנשי תוכן מרקעים מגוונים ושונים, כשהמכנה המשותף של כולם הוא היותם אנשי מקצוע בולטים בעולמות העיתונאות והתוכן רבתי.
וזה אולי הדבר המשמעותי ביותר בכלל - ובעת הזו בפרט. ישראל מצויה כיום במחלוקת עמוקה. הציבור והחברה שסועים. בזיקה לעולמות שלנו, השידור הציבורי מאוים וחרב מוצמדת, שוב, לצווארו. לתפיסתי, שאותה ניסיתי לממש מרגע כניסתי לתפקיד, הדרך היחידה להתמודד עם זמנים מורכבים כאלה, וגם עם ימים שקטים יותר, היא עמוד שדרה מקצועי חזק ואיתן. בקצהו של עמוד שדרה מקצועי חזק, ניצב ראש זקוף ומורם. המצפן המקצועי - הוא ורק הוא - צריך לעמוד לנגד עינינו. והוא אינו משתנה כשממשלות מתחלפות או על פי הכיוון שאליו נושבת הרוח בטוויטר.
כל אלה לצד מתיחת פנים שביצענו בלוח השידורים הביאו לכך שההאזנה לגלי צה״ל נמצאת במגמת עלייה לראשונה מזה זמן. הקפצנו קדימה את פלטפורמות הדיגיטל, כאשר בימים אלה יוצא לדרך יישומון חדש של גל״צ וגלגלצ, וזהו רק קצה הקרחון של עבודה מאומצת ואינטנסיבית שנעשית במחלקת הדיגיטל שצריכה להיות ראש חץ משמעותי של גל״צ וגלגלצ גם הלאה. בבית פנימה התנענו שיפוץ מקיף והיסטורי באולפנים ולא רק בהם. אבל חשוב מכך – עשינו כמיטב יכולתנו לייצר בתחנה סביבת עבודה בטוחה יותר עבור אזרחים וחיילים כאחד, ביחד ולחוד.
כאישה, היה לי הכבוד להיות מנהלת מחלקת החדשות הראשונה בגלי צה״ל ובשנה וחצי האחרונות גם מפקדת גלי צה״ל הראשונה. גל״צ היא ארגון נשי, בין היתר בגלל מספר חיילות החובה הרב שמשרתות כאן. בשנה החולפת עשיתי נסיונות רבים להיות להן לאוזן קשבת ולייצר עבורן, בבית פנימה, סביבת עבודה שבה הן יהוו לא רק רוב מספרי אלא כוח משמעותי שימצא בגל״צ סביבה בטוחה שתאפשר להתמקד במימוש עצמי. תודה שתרמתם מהידע והתבונה שלכם, מנסיונכם, ותודה על השיחות המפרות שהיו לי אתכם. אני בטוחה שאני מותירה את גל״צ בידיים טובות, מקצועיות וחזקות, ושתדעו להוביל אותה בבטחה יחד עם מפקד גל״צ החדש״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה