תקשורת ומדיה

נגמרת לכם הסוללה? כנראה שפייסבוק עושים את זה בכוונה

אנליסט שעבד בפייסבוק ופוטר ב-2019 טען כי החברה מתכנתת את האפליקציה שלה באופן שתצרוך כמות גבוה של בטריה בכוונה
מערכת ice | 
פוסטים ברשתות חברתיות (צילום shutterstock)
תביעה מעניינת במיוחד הוגשה בפני בית המשפט בניו יורק נגד מטא (פייסבוק) בטענה שהיא פגעה במכוון בביצועי הסוללה של סמארטפונים בהם הותקנה אפליקציית הצ'אט פייסבוק מסנג'ר. את התביעה הגיש ג'ורג' הייוורד, ששימש בעברו כאנליסט בחברה.
לפי דיווחים בארצות הברית, הייוורד פוטר מהחברה ב-2019 לאחר שלטענתו סירב לקחת חלק ב-"ניסוי שלילי" (Negative testing) - המאפשר לחברה לפגוע בחשאי בביצועי המכשיר כדי לוודא את עמידות המערכת במצבים קיצוניים, ולבדוק כמה מהר האפליקציה פועלת.
"אמרתי למנהלת שזה יכול להזיק למישהו, והיא אמרה שעל ידי פגיעה בכמה נוכל לעזור להמונים", טען הייוורד בתביעה שהוגשה בבית המשפט הפדרלי במנהטן, והוסיף: "סירבתי לעשות את הבדיקה הזו. מסתבר שאם אתה אומר למנהלת שלך, 'לא, זה לא חוקי', זה לא עובר טוב". הייוורד עבד במחלקת הפיתוח של אפליקציית מסנג'ר של פייסבוק, המאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות או לבצע שיחות טלפון ווידאו - "כלי תקשורת חיוני במדינות רבות", הוסיף.
"סביר להניח שלרוב האנשים אין מושג שפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות מסוגלות לרוקן את סוללת הסלולר בכוונה", אמר עורך דינו של הייוורד, דן קייזר. התביעה, שביקשה פיצויים לא מוגדרים, הוקפאה מאז מכיוון ששני הצדדים הלכו לתהליך של גישור, אמר עורך הדין, שהוסיף שהיוורד עומד מאחורי ההאשמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה