תקשורת ומדיה

ניצחון לשמאל בבחירות בברזיל: דה סילבה הוכרז כנשיא החדש

דה סילבה גבר באחוזים בודדים על בולסונרו לאחר שבסיבוב הבחירות הראשון לא הושגה הכרעה. "ניסו לקבור אותי בחיים והנה אני כאן" אמר דה סילבה
מערכת ice |  1
בחירות בברזיל (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
מועמד השמאל והנשיא לשעבר, לואיז אינסיו דה סילבה, הוא הנשיא הנבחר של ברזיל. דה סילבה גבר הלילה (בין ראשון לשני) על הנשיא המכהן, ז'איר בולסונארו בקרב צמוד שנמשך על הרגעים האחרונים., בכך יחזור דה סילבה לתפקיד שבו כיהן מ-2003 עד 2010. השבעתו צפויה להתקיים בעוד כחודשיים, ב-1 בינואר. 
כבר בסיבוב הראשון של הבחירות, שנערך באוקטובר, הוביל דה סילבה עם 48% מהקולות, כאשר בולסנארו זכה ל-43% בלבד. דיווחים רבים בדמוקרטיה הרביעית בגדולה בעולם העלו חשש על ניסיונות לדכא את ההצבעה במעוזים של דה סילבה.
בנאום הניצחון שלו הבטיח לולה לאחד את ברזיל ולעצור את הפילוג במדינה. "מדובר בניצחון של התנועה הדמוקרטית, מעבר לכל האינטרסים של מפלגות או אידיאולוגיות", אמר לולה. "ניסו לקבור אותי בחיים, והנה אני כאן. אני אהיה הנשיא של כולם, לא רק של אלה שהצביעו בשבילי. אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שנמצאת בקונפליקט תמידי. ברזיל זקוקה לשלום ולאחדות".
עםַ פרסום התוצאות בירך נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באת לולה על ניצחונו, והדגיש כי הבחירות היו "חופשיות, הוגנות ואמינות", אולי רמז לבולסונרו - שהשמיע לאחרונה לא מעט רמיזות לפיהן אם יפסיד הוא יסרב להכיר בתוצאות. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את לולה וכתב בטוויטר כי שני המנהיגים "יחדשו את קשרי הידידות בין מדינותיהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומחר גם הבולסונרו שלנו יעוף.
    עמליה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק כאשר הוא יעלם מהבמה יש סיכוי לשקם ולבנות כאן משהו. יקח שנים לבנות את כל מה שהרס.
    סגור