תקשורת ומדיה

חמוש פרץ לבנק והתבצר עם בני ערובה והציב תנאי ברור

גבר בן 42 פרץ לבנק הפדרלי בביירות והתבצר יחד עם בני הערובה, צוות המשא ומתן של המשטרה המקומית דיווח כי אינו מתכוון לצאת עד שכספו אשר ישוב אליו
מערכת ice | 
פיצוץ בלבנון (צילום פיצוץ בלבנון)
התקשורת הלבנונית מדווחת כי במהלך שעות הצהריים (חמישי) גבר חמוש באקדח ובמכל נפט פרץ לסניף בנק ברובע חמרה שבבירה בירות. לאחר הפריצה הגבר מחזיק בעובדי הבנק כבני ערובה ומאיים להצית את עצמו אם לא יוּתר לו למשוך את חסכונותיו, התקועים בבנק בשל ההגבלות משיכת הכסף שהטילו השלטונות בלבנון בשל המצב הכלכלי החמור של המדינה.
לפי הדיווחים בלבנון, שם הפורץ הוא בסאם א-שייח חוסיין בן ה-42, שנכנס כאמור לסניף של הבנק הפדרלי ברובע חמרה בבירה, ירה שלוש יריות אזהרה – ולקח שישה עובדים ושני לקוחות כבני ערובה. בנוסף לכך התקשורת הלבנונית מדווחת כי גובה החסכונות שלו התקועים בבנק עומד על כ-200 אלף דולר.
 
אירוע זה הוא עדות קטנה על המצב הכלכלי הקשה במדינה. ההתמוטטות הכלכלית של לבנון, החלה באוקטובר 2019, שהייתה שיאו של העידן שלאחר המלחמה במדינה. מנהיגי המיליציות של חיזבאללה תפסו את ההנהגה הפוליטית ומאז שומרים על השלטון. הכלכלה בניהולם לעתים פרחה, אך למעשה הייתה הונאה רצופת שחיתות תחת ניהול כושל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה