תקשורת ומדיה
למה לי פוליטיקה עכשיו? זינוק לגלגלצ ע"ח האקטואליה, מהפכים בתחנות האזוריות
TGI: גלגלצ זינקה ביותר מ-15% ומשאירה אבק לתחנות הרדיו שעוסקות באקטואליה – רשת ב' וגל"צ. אבל הסיפור האמיתי מגיע מגזרת התחנות האזוריות – עם הדחתה של התחנה שהייתה הכי פופולארית מזה שנים. סקירה מיוחדת
האם השינויים המשמעותיים בלוח השידורים שיוזם מפקד גל"צ במהלך כהונתו, השפיעו על האזנה לתחנה הצבאית? האם השינויים שחלים על רשות השידור, משפיעים גם על המאזינים לתחנות קול ישראל? סקר TGI שמתפרסם הבוקר (יום ד') מציג הפתעה: אקטואליה - OUT, מוזיקה - yes yes yes.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.182 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-35 מאז השקתו.
סקר TGI לחצי השנה הראשונה של 2015 מגלה ירידה קלה בהאזנה היומית לרדיו, מ-39% בסקר הקודם ל-38.1% הפעם - אולם ירידה זו אינה מובהקת סטטיסטית. תחנות קול ישראל רשמו ירידה קלה מ-395 ל-38.1% בחציון האחרון, תחנות גל"צ זינקו מ-41.8% ל-45% (בזכות גלגלצ אליה נתייחס מיד), ואילו התחנות האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א - התחזקו במקצת מ-31.6% ל-32.5%.
היא אוהבת רק רדיו חזק אוהבת
גלגלצ היא התחנה המואזנת ביותר בישראל מזה שנים - ואין בזה כל חדש. ואולם, ההפתעה בסקר הנוכחי היא הזינוק בהאזנה לשידורי התחנה. ב-6 החודשים הראשונים של השנה, נהנתה התחנה מחשיפה של 34.2%, מול 29.9% בחצי השני של 2014 - מדובר על זינוק של כ-15%.
ואם המוזיקה שולטת, דווקא שידורי החדשות נחלשו. החשיפה לרשת ב' עמדה על 24%, מול 25.6% בחצי השני של 2014, ואילו גל"צ עומדת על 23.8% מול 24.6% ב-6 החודשים האחרונים של השנה שעברה. ל-2 התחנות מדובר בנתוני האזנה הנמוכים ביותר בשנתיים האחרונות, אולם הפער בין השתיים עומד כעת רק על 2 עשיריות האחוז לטובת רשת ב', ובעולם הסטטיסטיקה – מדובר על שוויון.
מגמת ההתחזקות ממנה נהנתה רשת ג' בחציונים האחרונים, נבלמה הפעם. על פי ה-TGI הנוכחי, החשיפה לתחנת המוזיקה של קול ישראל עמדה על 14% מול 14.7% בחצי השני של 2014. רשת א' נחלשה ל-3.5% מול 4.1% בחצי השני של 2014, רשת מורשת ירדה קלות מ-1.8% ל-175 אחרי צניחה הרבה יותר משמעותית בחציון שעבר. רשת 88FM נחלשה קלות מ-6.8% ל-6.6%.
מהפך מטורף בתחנות האזוריות
החדשות האמיתיות מגיעות מהגזרה הזאת. רדיו ללא הפסקה, התחנה הכי מואזנת מזה שנים, איבדה את הבכורה, ולא סתם - התדרדרה למקום השלישי ברשימת התחנות. רדיו ללא הפסקה קיבלה 7.3% ב-6 החודשים הראשונים של השנה, מול 8.7% בחצי השני של 2014, 9% בחצי הראשון של אותה שנה, ו-10% בחציון בשני של 2013. כלומר, ירידה של 27% בשנתיים, ואיבוד הבכורה.
ומי כבש את הפסגה? רדיו אקו 99FM עם חשיפה של 8.5%, זינוק של 16% ביחס לחצי השני של 2014 – אז החשיפה לתחנה עמדה על 7.3%. לפני שנתיים החשיפה לתחנה עמדה על 5.3% בלבד.
במקום השני נמצאת רדיוס 100FM, שאמנם ירדה בחשיפה מ-7.9% ל-7.4%, אבל זה עדיין מספיק לה למקום הזה - עשירית אחוז יותר מרדיו ללא הפסקה.
ומה קורה אצל שאר תחנות הרדיו האזוריות? כרגיל - מגמה מעורבת. רדיו תל אביב ממשיכה במגמת ההתחזקות, ואחרי שעלתה מ-2.9% בחצי הראשון של 2014 ל-3.2% בחצי השני של אותה שנה, הסקר הפעם מצביע על כך שהיא עומדת על 3.3% ב-6 החודשים האחרונים. צפון ללא הפסקה עלתה גם היא בעשירית האחוז ל-1.9%, כך גם רדיו קול הים האדום באילת - עם חשיפה של 0.5%. התדר הים תיכוני של רדיו חיפה עם עלייה קלילה מ-1.2% ל-1.3%.
אולפני רדיו תל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
ובקרב היורדות: לב המדינה עם ירידה מ-4.8% ל-4.6%; רדיו חיפה ירדה מ-3.4% ל-3%; רדיו דרום איבדה 3 עשיריות האחוז והתייצבה על 1.7%; אמצע הדרך 90FM שזינקה מ-1.8% לפני שנה ל-2.5%, חזרה אל מתחת לרף 2 הנקודות, עם 1.9%; קול רגע איבדה 25% מכוחה עם ירידה מ-1.6% ל-1.2%; והתדר האשקלוני של רדיו דרום ירד קלות ל-1.1%.
כפי שקורה שנים, גם הפעם תחנת רדיו ירושלים הנחשבת פופולארית בקרב תחנות הרדיו האזוריות אינה מופיעה ברשימת התחנות האזוריות, וזאת משום שהיא אינה עובדת עם שפ"א, שידורי פרסומת בתחנות רדיו אזוריות, ולכן נתוניה אינם מתפרסמים. כבר לפני חצי שנה אמר מנכ"ל התחנה, גדי קסטיאל לאייס כי "מבחינה כלכלית, התחנה החליטה לא לעבוד עם שפ"א עוד מהקמתה, ובמבחן התוצאה ההחלטה הייתה מוצדקת מאד".
מלחמת דת
מהפך שני נרשם בגזרת התחנות החרדיות שפועלת תחת כנפי הרשות השנייה. כמעט מאז הקמתה של קול ברמה, היא נטלה את ההובלה על חשבון התחנה הוותיקה קול חי. על פי הסקר הנוכחי, הדבר כבר לא כך.קול ברמה נחלשה (צילום: יוסי זמיר)
קול ברמה שרשמה ירידה מ-6.1% חשיפה ב-6 החודשים הראשונים של 2014, ל-5.5% בחצי השני של אותה שנה, התדרדרה הפעם ל-4.5% בחציון הראשון של השנה, מול 5.6% לקול חי - והופה - מהפך. בחצי השני של 2014 קול חי קיבלה רק 5.1%.
מנכ"ל קול חי אבי רוזן, מסר הבוקר: "הנתונים בסקר הנוכחי משקפים נאמנה את עבודתם הקשה של מגישי וכתבי קול חי, שעושים לילות כימים להפקת התוכן האיכותי ביותר עבור הקהל החרדי בישראל. נמשיך בעזרת השם לפעול למען קהל מאזיננו".
גלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים ביהודה ושומרון, חזרה לצמוח והחשיפה לתחנה עמדה על 2%, בדיוק כמו לפני שנה, ויותר מהסקר שלפני חצי שנה – אז קיבלה 1.9%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.אמינות השמאלנים בגלץ וב׳-קרסה. אפשר לסגור אותן (ל"ת)ניתוח 07/2015/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שס מחרימה את קול ברמה וזה התוצאה (ל"ת)יוסי 07/2015/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.זה בגלל שרדיו ללא הפסקהדני חן 07/2015/22הגב לתגובה זו2 0השקיע הרבה כסף ב"טאלנטים" ופחות בעובדים של מאחורי הקלעים. היובדים הטובים עזבו או פוטרו והתחנה השקיעה כסף בשדרנים כושליםסגור