בארץ

עסקה להחזרת חטופים על הפרק? הפרטים המלאים נחשפים

עסקת הפסקת אש של חודשיים תמורת שחרור חטופים, זה מה שמנסים לקדם בימים האחרונים גורמים אמריקנים, מדובר על טיוטת הסכם שתעלה היום בפסגה בפריז, בה ייפגשו המדינות שמנסות לקדם את העסקה, לטענת המעורבים סיכויי העסקה מוגדרים טובים והיא עשויה לצאת לפועל בשבועיים הקרובים
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
האם נמצאה פרצת דרך במגעים לשחרור החטופים הישראלים משבי חמאס? בניו יורק טיימס דווח הלילה כי גורמים אמריקנים מנסים לקדם בימים האחרונים עסקה המשלבת בתוכה גם את דרישות חמאס וגם את דרישות ישראל במהלך ישוחררו יותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בשבי חמאס, בתמורה להפסקת אש בת חודשיים.
העסקה תונח על השולחן היום במהלך הפסגה בפריז, בה ישתתפו המדינות שמנסות לקדם את סיום המלחמה, ביניהם נשיא מצרים, אמיר קטאר וראש ה-CIA האמריקאי. לפי הדיווח בעיתון הנפוץ, העסקה תחולק לשני שלבים, כאשר בשלב הראשון ישראל תנצור את האש לחודש ובתמורה לכך ישוחררו נשים, זקנים וילדים, בשלב השני האש תנצור לחודש נוסף ובמהלכו ישוחררו חיילים וגברים.
יש לציין כי מספר האסירים שישוחררו במסגרת העסקה עדיין לא סוכם אולם נושא זה לא אמור להוות בעיה לביצוע העסקה. בארצות הברית, קטאר ומצרים מעריכים כי במצב של הפסקת הלחימה לתקופה של חודשיים ניתן יהיה להגיע להפסקת אש קבועה וגם אם זה לא יצלח, ההערכה שישראל לא תחזור להילחם באותה עצימות לאחר חודשיים של הפסקת אש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה