בארץ

נציגי משפחות החטופים פרצו לכנסת: "לא תשבו כאן כשהם מתים שם"

לאחרונה התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת, במהלכו פרצו נציגים ממשפחות החטופים לאולם וקראו לח"כ משה גפני לפרוש מהקואליציה. גפני פנה אליהם ואמר: "פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר, לכן אלך לדבר עם רה"מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם"
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
היום (שני), התקיים דיון כחלק מועדת הכספים בכנסת. מחוץ לכנסת נכחו מפגינים רבים וביניהם משפחות החטופים, אשר החריפו את צעדיהם ואף הצליחו לפרוץ למתחם הכנסת. המשטרה אמנם התערבה באירוע ופיזרה את מפרי הסדר, אך אלו בסופו של דבר הגיעו לוועידה עצמה והטיחו האשמות בחברי הכנסת.
המשטרה מסרה: "בשעה האחרונה חסמו עשרות מוחים את ציר הכניסה לכנסת, לאחר שחצו את גדרות מתחם המחאה בסמוך לכיכר הכנסת והפרו את הסדר הציבורי בניגוד לחוק.  בעקבות כך ולאחר שסירבו להתפנות מהמקום, קצין משטרה הכריז על הוראת פיזור בגין מחאה לא חוקית". עוד הוסיפו כי: "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".
  
לאחר שהצליחו להיכנס לוועידה, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני פנה למשפחות כאשר במקביל חלק מהנוכחים קוראים לו לפרוש מהקואליציה: "העמדה לדעתי של כל חברי הוועדה, והעמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם רה"מ, פדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות, במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש. פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר, לכן אלך לדבר עם רה"מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם, אני מרגיש את זה, נעשה הכל כדי שהילדים, האחים, הנשים יחזרו הבייתה ובשלום. אני מודה לכם על זה. אני מכריז על הפסקה של כמה דק', אנחנו צריכים להעביר כסף למנהלת תקומה לתושבי העוטף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה