בארץ

מחירי החשמל עלו משיקולים פוליטיים? המנכ"ל בביקורת חריפה

בוועדה לביקורת המדינה התקיים עימות חריף בין נציגי ארגון לובי 99 לבין בכירי חברת החשמל. לינור דויטש, מנכ"לית הארגון: "יש העלאת תעריף לציבור שנאנק". מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "רשות החשמל עושה מניפולציות ומכניסה שיקולים פוליטיים" 
מערכת ice |  1
חברת החשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

היום (שלישי) התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות חה"כ מיקי לוי, אשר עסק בהתייקרות הצפויה בתעריפי החשמל. נציגי ארגון לובי 99, אשר נכחו בדיון, טענו כי הנהלת החברה אחראית על הגירעון העמוק שנוצר ואף הדגישו כי קיימים כספים רבים לא משוקעים לטובת הציבור הרחב.

בתגובה לטענות החמורות הללו, יו"ר הדריקטוריון ומנכ"ל חברת החשמל  ציינו כי העלאת המחירים חשובה ואף אינה עונה על הצרכים שדורשות תשתיות החשמל הישנות בישראל. לאור ההתייקרויות בענף המזון, יו"ר הוועדה, חה"כ מיקי לוי (יש עתיד), ציין כי מצבה של המדינה מדאיג לאור העובדה כי בישראל משלמים כ-35% יותר ממדינות מקבילות.
"עליית המחירים משליכה על כל אזרח במדינת ישראל במישרין ובעקיפין. בדיון עולים פערים ומתחים בין הרגולטורים למבצעים - בטוחני שאם יישבו יותר יחד ליישר את הטענות, האזרח במדינת ישראל ירוויח יותר. זו מטרת הוועדה והיא תעקוב לראות שזה קורה", ציין חה"כ לוי. 
 


כחלק מהביקורת החריפה שלה "זכו" בכירים בענף החשמל, לינור דויטש, מנכ"לית לובי 99, חשפה את אופן פעילותם של התנהלות משק החשמל: "הוא נשלט על ידי שני מונופולים מרכזיים והרכישות ממאגרי הגז מהווים 25% מהרכישות".

עוד הוסיפה מנכ"לית לובי 99: "אם היינו מכניסים יותר ספקים, היה יותר זול. חברת החשמל מתנהלת בלי יו"ר דירקטוריון קבוע ויש 8 חברים במקום 21. הלכה למעשה לא ברור מי מפקח על מה שקורה בהנהלה. יש העלאת תעריף לציבור שנאנק. יש הנפקות במיליונים של החברה ורווחים עצומים - איפה הכסף? חברת החשמל זה בור שחור. מי מפקח על תקציב של 22 מיליארד שקלים שהם מקבלים מהמדינה ובסוף מגלגלים את ההעלאה לציבור?".
לאור דברים אלו, מ"מ יו"ר דריקטוריון חברת החשמל, שלמה ארביב, הדגיש כי "הדירקטוריון מתנהל באופן חוקי ומוסדר. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו. יש שלוש תוכניות עבודה שעברו ע"י הדירקטוריון כדת וכדין".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, התייחס לביקורת של מנכ"לית לובי 99 ואמר כי "אף אחד לא לוקח דיבידנדים - הכל מושקע ברשת, בייצור, בחלוקה, באספקה ובשינוע. רשות החשמל עושה מניפולציות ומכניסה שיקולים פוליטיים בתוך תעריף החשמל".
שפיגלר המשיך למתוח ביקורת על רשות החשמל ואמר: "כתוצאה משיקולים זרים קובעים תעריפים שלא נותנים מענה שהרשת תשרת נאמנה את התושבים. לא נהיה שק חבטות של אף אחד מהרגולטורים. חברת החשמל הפכה להיות הבנק של הממשלה בנושאים שנוגעים לתעריפי חשמל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוסיפו לרשימה
    מולי 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב מבטיחים ולאחר מכן ממציאים תירוצים. הבטיחו כיהיה גז המחירים ירדו....אז הבטיחו.אולם פטור בלא כלום הרי אי אפשר....ואז ממציאים סיפורים מדוע המחיר צריך לעלות....ההעלאה אינה הולכת לתשתיות ועד,אלא לעובדים המסכנים שמרויחים שכר מינימום....בקצור עוד חברה מונופוליסטית,רמאית ושקרנית!
    סגור