בארץ

בהכוונת איראן: ספינה נוספת הותקפה - נטען שהיא "קשורה לישראל"

האיום הימי כבר הופך לבעיה של ממש, עם חשד לתקיפה נוספת של ספינה והפעם קרוב לחופיה של הודו. ביידן טען לאחרונה שאיראן ,מעורבת עד מעל הראש" בתקיפה הספינות במרחב הימי, והיא חשודה גם בהכוונת התקיפה הזו
מערכת ice | 
ספינת המשא בבעלות ישראלית שנחטפה על ידי החות'ים (צילום יוטיוב/ Sky News)
המורדים החות'ים מתימן הם אמנם איום שעד פרוץ המלחמה הנוכחית ספק אם מישהו חשבו שהם ישתתפו באופן כה נחרץ ופעיל בלחימה נגד ישראל. אז לאחר שהתברר כי איראן ככל הנראה מממנת ומכווינה כמעט כל צעד של המיליציה הפרועה מתימן, היום דווח על תקיפה חריגה סמוך לחופי הודו.
ספינה השטה תחת דגל המדינה ליבריה, הותקף בטיל שפגע בגוף הספינה וגרם לנזק רב. הספינה נשאה איתה מצבור של חומרים כימיים ואש פרצה לאחר הפגיעה בה. על פי הדיווח אנשי הצוות השתלטו על השריפה ואף אחד מהם לא נפגע כתוצאה מהתקיפה.
כמובן שהחות'ים עם החשודים המיידיים המעשה אך לאחרונה התגלה, בעיקר על ידי האמריקאים, כי איראן מעורבת כמעט בכל תקיפה ימית, והיא זו שמגישה את המידע המודיעיני על כל ספינה וספינה, כאשר כמעט בכל פעם שספיה נתקפת, הטענה היא כי היא "ישראלית" או שיש לה "קשר ישראלי".
האיום הזה הפך לעניין רציני וכאב ראש לא קטן של מקבלי ההחלטות. על אף שברור לכל שתקיפה נגד הכוחות בתימן תגיע במוקדם או במאוחר והמערב לא יוכל להשאיר את נתיבי הסחר תחת האיום המתמשך הזה, ובטח לא עם פגיעות כלכליות כפי שהן צפויות לחוות, אם האיום יתגבר, אך כרגע נראה כי לא החות'ים ולא איראן מורתעים מהאיום האמריקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה