בארץ

בשל החשש מתקיפות סייבר: רשויות יו"ש השיקו מוקד חירום חדש

זירת הסייבר הפכה לאחת הזירות המרכזיות במלחמות ומאיימת להפוך לזירה המשמעותית ביותר, אם תמשיך להתפתח בכיוון המדאיג של כניסה לתשתיות נשק והגנה. רשויות יו"ש הקימו מוקד בניסיון למזער את התקיפות, אם וכאשר יקרו
מערכת ice |  1
מערך סייבר בשומרון (צילום אשכול רשויות יהודה ושומרון)
בתקופה האחרונה מתגברות משמעותית תקיפות הסייבר על מטרות ישראליות וישנם דיווחים על ניסיונות תקיפה משמעותיים של תשתיות ענק בישראל, שעד כה לא צלחו. למרות שעיקר הלחימה מתמקד כעת ברצועת עזה ובגבול הצפוני, ישנה לחימה גם ביהודה ושומרון, הגזרה שמאיימת להיות המוקד המרכזי הבא לאחר סיום הלחימה בעזה.
בצל החשש מהסלמה בטחונית, אשכול רשויות יהודה ושומרון משיק מוקד סייבר חדשני למענה מהיר באירועי חירום, במטרה להגביר את הכוננות וחיזוק מרכיבי הביטחון ביישובים שבשטחן. המוקד פועל בליווי מערך הסייבר הלאומי, ועתיד לטפל באירועי תקיפות סייבר מתפרצות כנגד משאבים דיגיטליים וטכנולוגיים של הרשויות, כגון אתרים, עמודים ברשתות החברתיות, מערכות ותוכנות.
באשכול רשויות יו"ש אמרו כי הם "רואים את היתרון בהקמת המוקד באמצעות איגוד הרשויות בכך שמאפשר את ניצול היתרון לגודל, ומספק לרשויות ביו"ש שירותי אבטחת מידע מקצועיים, ברמה גבוהה, ובעלות נמוכה יותר".
"הזירה הטכנולוגית היא זירה חשובה, מאיימת, ואסור להתעלם ממנה", אומרת מנכ"לית אשכול רשויות יו"ש קרן גפן ומוסיפה, "המוקד המקצועי שהקמנו יהיה אמון על הנושא עבור כלל הרשויות ביו"ש. יפעל למניעת תקיפות סייבר זדוניות, ויטפל במקרי חירום נדרשים. זאת החשיבות בפתרון אזורי יעיל ומשותף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דור טכנולוגיות ו- CyberIL אלופים! (ל"ת)
    . 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור