בארץ

המהלך שיכריע את המלחמה? "צה"ל החל להציף מנהרות חמאס"

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח שצה"ל החל להזרים מי ים שנשאבו לתוך מנהרות חמאס, זאת כחלק מהמאמץ האינטנסיבי להרוס את התשתיות התת קרקעיות של ארגון הטרור, בישראל סירבו לאשר את הפרסום
מערכת ice |  1
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
האם זה המהלך שישבור את חמאס ויכריע את המלחמה? לפי עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" צה"ל החל להציף את מנהרות חמאס במי ים שנשאבו, זאת במטרה להרוס את התשתיות התת קרקעיות של ארגון הטרור, דובר שר הביטחון סירב לאשר את הפרסום אך טען כי הפעולות שקשורות למנהרות הן מסווגות.
לפי גורמים בארצות הברית, מדובר בטכניקת לחימה שכבר נבדקה בעבר אך ישראל לא השתמשה בה בסופו של דבר. הצפת המנהרות תיקח ככל הנראה מספר שבועות והחלה למעשה כבר בחודש שעבר. מדובר במנהרות שמאפשרות לחמאס לתמרן בשדה הקרב, לאחסן וגם לשגר את מלאי הרקטות. בנוסף לכך בצה"ל מעריכים שמרבית החטופים מוחזקים בתוך המנהרות.

אמש גם הגיע הצעה נוספת להפסקת אש בעזה, לדיון באו"ם, שגריר ישראל גלעד ארדן גינה את הניסיון לעצור את ישראל, בעוד רוב המדינות הצביעו בעד ההצעה שהוגשה. עשר מדינות התנגדו, ביניהן ישראל, ארצות הברית, צ'כיה, וכן מספר איים באוקיינוס השקט. להצעה זו אין כלל משמעות בפועל ומדובר בעניין סמלי בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חודשיים מאוחר מידיי (ל"ת)
    מיק 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור