בארץ

פיצוץ במו"מ הקטארי: אנשי המוסד חזרו לישראל

המגעים בין ישראל לקטאר, שרואה את עצמה כמתווכחת העיקרית בנוגע לחטופים, הופסקו באופן מפתיע לאחר הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת על רקע הפרת התנאים של ארגון הטרור חמאס. למרות זאת, ראש המוסד הודה לכל הלוקחים חלק בעסקה וביניהם ראש  ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני
מערכת ice | 
דוד (דדי) ברנע (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
חרף המגעים הרבים שנעשו לאחרונה בין ישראל לקטאר, ראש המוסד, דדי ברנע, הורה לצוות המוסד ששוכן במדינה לחזור לישראל בעקבות מבוי סתום בנוגע לעסקת החטופים. בישראל טוענים כי הסיבה לכך היא משום שארגון הטרור חמאס הפר את התנאים שלו, ולא שחרר חטופים בהתאם לרשימה שהועברה לו ואושרה על-ידו.
יש לציין כי אין זו הפתעה מהצד הישראלי, מאחר וכבר ביום רביעי האחרון התקבל מידע כי חמאס אינו מתכוון לעמוד בהסכם שהתחייב לו, וראש המוסד הבהיר כי ישנה "אפס סבלנות למשחק" מצד חמאס. עוד הוסיף ברנע כי לאחר מיצוי עסקת החטופים ישראל לא תהסס לחזור למהלך צבאי, מה שאכן קרה.
אף על פי שהצוות הישראלי עזב בפתאומיות, ראש המוסד הודה לשר המודיעין המצרי עבר כאמל, ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני וכמובן לראש ה-CIA ויליאם ברנס, על "מאמצי תיווך אדירים" שהובילו לשחרור של חטופים רבים, הן של ישראלים והן של אזרחים זרים.
חשוב להבהיר כי מבחינת ממשלת ישראל, פיצוץ המו"מ עם הקטארים והמשך הלחימה היא העברת מסר חד משמעי כי ללא עמידה בהסכמים, קרי החזרת הנשים שעדיין בשבי, אין מקום לדיונים ושיחות. בישראל אף טוענים כי החמאס הופתע כאשר הבחין בתזוזת חיילים משטחי הכינוס אל תוך הרצועה, זאת חרף האזהרות שקיבל מראש.
עד כה שוחררו כ-116 חטופים, ביניהם 80 ישראלים. עדיין נותרו ברצועת עזה כ-130 ישראלים ו-11 אזרחים זרים. מפרוץ הלחימה הובאו לארץ גופותיהם של שלושה ישראלים, והחשש הוא שישנן גופות של אזרחים נוספים המוגדרים כרגע כ"חטופים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה