בארץ

פרטים חדשים על עסקת השבויים המתגבשת: האם הקבינט יאשר?

על פי מקורות זרים סינוואר חידש את המו"מ עם המתווכים. אם יושג הסכם הוא ייושם בשני שלבים. ישראל תסכים להפוגה בלחימה שתימשך חמישה ימים. בהמשך, תשחרר אסירות ביטחוניות ומחבלים קטינים. מקורות בחמאס לאל-מיאדין: "הסרת המצור על עזה יהיו בין התנאים לשחרור חיילים"
מערכת ice |  1
מחבל גורר חטוף במסדרונות ביה"ח שיפא בעזה ב-7 באוקטובר (צילום דובר צה"ל)
בצל הדיווחים על מגעים לעסקת חטופים לשחרור הישראלים שנמצאים בשבי החמאס, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף הערב (ראשון) כי ביה"ח שיפא בעזה היה אחד המתקנים אליו ארגון הטרור הוביל את החטופים הישראלים ב-7 באוקטובר. על פי דיווחים ערבים מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר חזר לענות לטלפונים לאחר כמה ימים שבהם הוא "לא היה זמין".
לאחר שאיים לא לחדש את המשא ומתן לשחרור החטופים עד שכוחות צה"ל יצאו מבית החולים שיפא, מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר חידש היום את המשא ומתן. לפי מקורות זרים הכיוון חיובי מתמיד, ואם יושג הסכם, הוא ייושם בשני שלבים. בשלב ראשון, ישוחררו כ-50 נשים וילדים בתמורה להפסקת אש בת חמישה ימים.
בשלב שני, ישוחררו אסירות ביטחוניות ומחבלים קטינים. סינוואר דורש שישראל תשחרר את כל האסירות הביטחוניות והקטינים שנמצאים בכלא הישראלי. בתוך כך, גורמים בחמאס התייחסו לראשונה לנושא שחרור החיילים החטופים שמוחזקים בעזה. מקורות בחמאס אמרו לרשת אל-מיאדין: "הסרת המצור על עזה ונושא השיקום יהיו בין התנאים של חמאס לשחרור החיילים השבויים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא לא מאמין
    יעקב חולי 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שארץ לא מאמנים שהצבא ילך עד הסוף גם בחמס לא מאמינים .בגלל זב יש להם דרישות .ביבי אתה פחדן אפס
    סגור