בארץ

הרופאים נגד הצלב האדום: "אין הצדקה לקיומו אם הוא לא פועל עכשיו"

המלחמה הנוכחית מגייסת אל שורותיה אלפי רופאים וצוותי רפואה ובהפגנה למען החטופים והחטופות מול משרדי הצלב האדום בתל אביב וקוראים לארגון הצלב האדום: "הכירו בארגון חמאס כארגון טרור והפעילו לחצים בשביל להיכנס לעזה ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לחופים. זו היא חובתכם המוסרית"

מערכת ice | 
הפגנת הרופאים (צילום יחצ)
אלפי רופאים וצוותי רפואה מכל קופות החולים ובתי החולים בישראל, בשיתוף מטה משפחות החטופים הפגינו היום בערב בתל אביב מול משרדי ICRC (הצלב האדום) בתל אביב במטרה לדרוש מאותו ארגון רפואי לפעול ולתת טיפול רפואי לחטופים והחטופות הזקוקים לתרופות וסיוע רפואי בימים אלו בהם הם מוחזקים בשבי חמאס.
כאמור, להפגנה שיזמה עמותת 'למענם- רופאות ורופאים למען שורדי שואה' בשיתוף מטה משפחות החטופים הגיעו אלפי אנשי צוות רפואה ובני משפחות החטופים והנעדרים. המפגינים מסרו כי הם קוראים לארגון הרפואי להכיר "בארגון חמאס כארגון טרור והפעילו לחצים בשביל להיכנס לעזה ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לחופים. זו היא חובתכם המוסרית".  
מטרת ההפגנה היא להשמיע את קולם של קהילת אנשי הרפואה בישראל בהם רופאות ורופאים, אחיות, פסיכולוגים וצוותי רפואה נוספים ודרישתם מהצלב האדום למלא את חובתו המוסרית והמקצועית לדאוג לבריאות ושלום החטופים. מלבד אותה הפגנה בתל אביב, הפגנות דומות התקיימו  בכמה במוקדים נוספים בעולם ביניהם לונדון וארה"ב.
פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה במטה המשפחות הדגיש את חשיבות הסיוע הרפואי מצד הארגון הרפואי ואמר: "אין הצדקה לקיומו של הצלב האדום, אם הוא לא פועל עכשיו ללא טיפול רפואי מתאים, קיים איום מיידי לחייהם מי שלא ממלא את ייעודו כעת, שותף לפשע נגד האנושות. נחנו כבר לא נוכל להציל את אלה שנרצחו. אבל אנחנו כן יכולים להציל את החפים מפשע שנחטפו. אנחנו כאן כדי להזכיר ל-ICRC את המנדט והשליחות שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה