בארץ

גפני בתגובה לדו"ח ה-OECD: "מזמין את מכין הפשקוויל הזה לעימות"

יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ משה גפני מיהדות התורה הגיב לדו"ח ה-OECD שהמליץ לממשלה להפסיק לסבסד את הישיבות וטען: "עם ישראל עם אלפי שנות גלות החזיק בכל העולם עם שואות וצרות, והגיע לארץ ישראל בזכות לומדי התורה"
מערכת ice | 
משה גפני (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, איתי רון, shutterstock)

יו"ר ועדת הכספים בכנסת חבר כנסת משה גפני מיהדות התורה הגיב לדו"ח ה-OECD שהמליץ לממשלה להפסיק ולסבסד את הישיבות. במהלך השבועות האחרונים אושרו העברות תקציביות בסך מיליוני שקלים למוסדות החינוך החרדי. ייתכן שמיליארדים נוספים עומדים על הפרק.

גפני נשא דברים באירוע 'שמחת בית השואבה' בשכונת 'מורדות גילה' בירושלים המאכלסת במאות משפחות בימים אלו, ואמר: "אני מזמין את את מי שהכין את הפשקוויל הזה לעימות, ואגיד לו איך עם ישראל עם אלפי שנות גלות החזיק בכל העולם עם שואות וצרות, והגיע לארץ ישראל בזכות לומדי התורה, הגוי לא מבין את זה!. למה הוא אמר את זה כי יד ישראל בדבר, מישהו מכאן דאג שיגיד את זה. נתמודד גם עם זה".

היום (שלישי) מתפרסם דוח של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי ה-OECD, הכולל המלצות לעידוד הצמיחה במשק הישראלי ומזהיר את ממשלת ישראל מהמשך המדיניות הכלכלית הזו. הדוח מספק מבט על, המלצות עקרוניות והמלצות פרטניות לכל אחת ממדינות העולם החברות ב-OECD, לרבות ישראל.

הדוח מפרט כי קבוצות מסוימות בישראל, חרדים וערבים בפרט, נוטלות חלק בשיעורים נמוכים בשוק העבודה. גם כאשר בני קבוצות אלה יוצאים לשוק – הם עובדים מעט ומשתכרים מעט. שתי קבוצות אלה בקושי משתלבות בהיי-טק, בפרט לאור חלקן היחסי באוכלוסייה. בתוך כך, שיעור האזרחים המועסקים בישראל ונמצאים מתחת לקו העוני גבוה ביחס לשאר המדינות החברות בארגון. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה