בארץ

"ימים של מחלוקת עמוקה": יוזמה מרגשת לאחדות לרגל החג

רבים שאינם מסוגלים לחגוג את סוכות יזכו השנה לעזרתם של חניכי, מדריכי ובוגרי תנועת בני עקיבא. פרויקט ארצי שמציין עשור להיווסדו יסייע להם להקים סוכה, ויגרום להם לא להרגיש לבד. המזכ"ל יגאל קליין: "פועלים לחיבורים ועשייה מתוך תקווה"
מערכת ice | 
סוכה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מה עושים קשישים, אנשים עם מוגבלות ועוד רבים שאינם מסוגלים לבנות סוכה לחג הקרוב בכוחות עצמם, אך מעוניינים לחגוג ולשמוח בסוכתם הפרטית? תנועת בני עקיבא החלה בימים אלו במבצע ארצי רחב – "צוות הבונים" – במסגרתו יגיעו בהתנדבות חניכי, מדריכי ובוגרי התנועה, ובהובלת צוותי נחשון, לכל פונה בכל רחבי הארץ, יקימו עבורו את הסוכה ויגיעו בצאת החג על מנת לפרקה.
הפרויקט, שהפך לחלק בלתי נפרד מהנוף של החברה הישראלית לקראת ימי הסוכות, מציין כעת 10 שנים להיווסדו. המיזם מתקיים לזכרם של שלושה חללי צה"ל: רס"ן בניה ריין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, רס"ן בניה שראל הי"ד וסמל בניה רובל הי"ד שנפלו במבצע צוק איתן ברצועת עזה. ניתן להירשם באמצעות האינטרנט, הפייסבוק או פניה טלפונית, כאשר מאז פתיחת המוקד כבר פנו עשרות משפחות בבקשה לסיוע.

בניגוד למצוות רבות אחרות - מצוות הסוכה דורשת מאמץ פיזי מורכב על מנת להקים סוכה כשרה ע"פ ההלכה. עובדה זו גורמת לכך שרבים מתקשים בעצם בנית הסוכה כשעיקר הקושי קיים אצל קשישים ובעלי מוגבלויות שלא הצליחו להסתייע בבן משפחה שיסייע להם בעת הבניה.
תנועת בני עקיבא נרתמה לסייע והקימה פרויקט ארצי רחב, "צוות הבונים", שפועל בכל רחבי הארץ. התנועה הקימה מוקד פניות אינטרנטי וטלפוני עבור קבלת פניות של אזרחים הזקוקים לסיוע בבניית הסוכה. לאחר הרישום, חניכי התנועה מהאזור הרלוונטי יוצרים קשר עם הפונה על מנת לתאם מועד לבניית הסוכה, וכן לפירוקה בתום ימי החג. בעקבות הפרסום וההרשמה שהחלה לפני מספר ימים פנו כבר עשרות אזרחים ומשפחות רבות מכל רחבי הארץ בבקשה לסיוע.

צוות הבונים של תנועת בני עקיבא (צילום: בני עקיבא)
מזכ"ל תנועת בני עקיבא יגאל קליין: "בימים של מחלוקת עמוקה לצד חיפוש רוח האחדות והחיבור, תנועת בני עקיבא פועלת לחיבורים ועשייה מתוך תקווה. 'צוות הבונים' הוא ההוכחה הגדולה ביותר לכוחו של העם הזה ולחיבור האמיתי שקיים בחברה הישראלית. כבר 10 שנים מגיעים חניכי התנועה לכל בית ולכל פניה, בלי לשאול מי הפונה או למה זקוק לסיוע. המפגש הבלתי אמצעי הזה לזכרם של שלושה חללי צה"ל יחד עם חיבור בין דורי עם האנשים שהקימו את הארץ הזו הוא גם הוא ההוכחה הגדולה ביותר לעוצמות של הדור הצעיר שיביא את הריפוי והחיבור בין כולנו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה