בארץ

"לא ניתן לממשלה להפקיר את המדינה בפני גורמים זרים"

בארגון מחאת המילואימניקים הבהירו כי לא יסכימו לתת לממשלה להפקיר את הלוחמים בפני גורמים זרים, זאת בעקבות הודעת המשפטנים כי קידום הרפורמה המשפטית תביא להעמדה לדין בפני בית הדין הבינלאומי בהאג
מערכת ice | 
מחאת המילואימניקים (צילום מחאת המילואימניקים)

מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הבהירו כי לא יתנו לממשלה להפקיר את הלוחמים בפני גורמים זרים. הודעה זו מגיעה בעקבות הודעת המשפטנים כי המשך קידום הרפורמה המשפטית תביא חלק מקציני צה"ל להעמדה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג: "חולשת ההפיכה הכהניסטית יוצאת לאור, במשך 8 חודשים אנחנו מתריעים כי ההפיכה המשטרית וחיסול בית המשפט משמעה הפקרתנו בפני בית הדין בהאג שיוכל לקבוע בכל עת שאנחנו פושעי מלחמה. לא ניתן לפרק את הדמוקרטיה ולסכן חיילנו, ישראל לא תהפוך לבית כלא ללוחמים".

אזהרות אלה מגיעות לאחר הראיון שנתן אמש ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לתקשורת הזרה בה טען כי ממשלת ישראל מנהלת מדיניות אפרטהייד וטען כי הזהיר את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי הוא חייב לקבוע גבולות למדינה, וכי מדינה שאין לה גבולות מסכנת את עצם קיומה.

בליכוד הגיבו לדבריו של פרדו וגינו את התבטאויותיו: "מגנים את ההתבטאויות השקריות של פרדו, צה"ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך הימנעות מפגיעה בחפים מפשע, בבתי החולים מטפלים ביהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים כאחד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה