בארץ

ראש המוסד לשעבר לתקשורת הזרה: "ישראל מדינת אפרטהייד"

תמיר פרדו בריאיון לסוכנות הידיעות AP: "מדינה שבה שני אנשים שונים נשפטים בידי מערכות אכיפת חוק שונות - זו מדינת אפרטהייד". לטענתו הזהיר את נתניהו לפני שנים ישראל חייבת לקבוע את גבולותיה
מערכת ice |  2
תמיר פרדו (צילום פלאש 90)
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו תקף היום בחריפות יוצאת דופן את מדיניות ישראל ביהודה ושומרון, ושעה זאת דווקא בריאיון עבור התקשורת הזרה לסוכנות הידיעות AP.
לדברי פרדו, "מדינה שבה שני אנשים שונים נשפטים בידי מערכות אכיפת חוק שונות - זו מדינת אפרטהייד". לטענתו, במהלך כהונתו כראש המוסד בשנים 2016-2011, הזהיר את ראש הממשלה אז והיום בנימין נתניהו, כי חובה על ישראל לקבוע מהם גבולות המדינה, אחרת היא מסכנת את עצם קיומה, וכי "מדינה שאין לה גבול היא מדינה ללא גבולות".

עוד אמר פרדו בהתייחס לריאיון של השר לביטחון לאומי בן גביר ליונית לוי, כי ישראלים יכולים לנסוע בחופשיות לכל מקום שהם רוצים למעט רצועת עזה, בזמן שפלסטינים לא יכולים לנסוע לכל מקום. כן טען שעמדותיו לגבי המצב ביהודה ושומרון הן "לא קיצוניות - אלא עובדה".
בליכוד מיהרו להגיב לדבריו של פרדו ומסרו: "אנו מגנים בחריפות את ההתבטאות המבישה והשקרית של תמיר פרדו. אף מדינה בעולם אינה פועלת נגד הטרור ברמת המוסריות הגבוהה שבה פועלת ישראל. צה״ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך מניעת פגיעה בחפים מפשע. בבתי חולים בישראל מטפלים ביהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים כאחד. ערבים ויהודים לומדים ועובדים יחד בישראל. במקום להגן על מדינת ישראל וצה״ל, פרדו מוציא את דיבתה של ישראל רעה. פרדו - תתבייש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד זקן סנילי שמחפש תשומי. (ל"ת)
    מבין עניין 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינת ישראל
    א.ב. 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הוסיף שמן לאש.....זה הגיל???
    סגור