בארץ

"אין עם מי לדבר": משרד האוצר נגד ראש הממשלה

למרות הודעת ראש הממשלה ושר האוצר כי כלכלת ישראל חזקה, דירוג האשראי הישראלי ממשיך לרדת בעקבות החקיקה המשפטית ומתברר כי מצבה של הכלכלה הישראלית כלל אינו מזהיר. גורמי מקצוע במשרד האוצר טוענים כי ראש הממשלה לא מקשיב להם
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

אישור העברת חוק ביטול עילת הסבירות ממשיך לתת את אותותיו ולא בדברים חיוביים, סוכנויות דירוג האשראי מודי'ס ו-S&P דיווחו כי ישנה סכנה לכלכלה הישראלית, מספר דקות לאחר הודעות החברות טענו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', כי מדובר בדבר רגעי וכאשר הכל יירגע יתברר כי כלכלת ישראל נשארה חזקה מאד. מסתבר שהעניין ממש לא מצא חן בעיני גורם כלכלי בכיר שתקף את ראש הממשלה, כך מדווח N12.

"אסור להתעלם מאזהרות חברת הדירוג, חיים להתייחס לדוחות אלה, אם התרחישים שלהן אכן התממשו אנחנו הולכים לתרחישים מאד לא טובים שישפיעו על כל בית בישראל", טען הגורם. למרות האזהרות במשרד האוצר מרגישים שאין עם מי לדבר במשרד ראש הממשלה ונתניהו כלל לא קשוב ולא מקשיב להם, המתחים לא תורמים לאיך שהכלכלה הישראלית נתפסת בעולם.
 


כזכור, בשבוע שעבר מספר ימים לאחר אישור ביטול עילת הסבירות פרסמו חברות האשראי כי הן צופות חוסר יציבות בכלכלה הישראלית בעקבות החקיקה וגם בהיחלשות השקל לעומת העלייה החדה בדולר מה שיביא לאינפלציה ולעליית מחירים משמעותית בכלכלה הישראלית.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רוב העם בחר 64 חכים ימין
    תומר 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהליכוד התחייב לבוחרים הוא צריך לבצע
    סגור
  • 1.
    שקרנים!!!!! לא היה שום שינוי בדירוג האשראי
    שמואל א 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה לשקר?
    סגור