בארץ

ראשי אוניברסיטאות המחקר מתריעים: "ירידה בהגעת חוקרים מחו"ל"

היום ראשי אוניברסיטאות המחקר בארץ מפרסמים את הצהרתם בנושא החקיקה, ובה הם מתריעים שגופים אקדמיים מחו"ל שוקלים מחדש את היחסים עם מוסדות מקומיים
מערכת ice |  1
ראשי אוניברסיטאות המחקר (צילום האוניברסיטה העברית)
בשעות אלו ממש הולכת וגוברת המחאה נגד חקיקת הרפורמה המשפטית, ויותר ויותר צדדים הולכים ומצטרפים אליה. היום ראשי אוניברסיטאות המחקר בארץ מפרסמים את הצהרתם בנושא, ובה הם מתריעים שגופים אקדמיים מחו"ל שוקלים מחדש את היחסים עם מוסדות מקומיים.
ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל מסרו: "אנו, נשיאים, רקטורים, מנכ"לים, סגני נשיא ודיקני פקולטות מאוניברסיטאות המחקר של ישראל, עומדים כאן ליד כנסת ישראל, ביום בו מתחיל הדיון בקריאה שניה-שלישית בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. זהו יום קשה ועצוב לכולנו, יום ממנו חששנו זמן רב".
"כעת אנו חרדים מפני השלכות חקיקה זו והבאות אחריה על האקדמיה הישראלית. גופי מחקר בינ״ל הודיעו כבר על בחינה מחדש של הקשרים האקדמיים עם מוסדות בישראל, אנו עדים לירידה בהגעת חוקרים מחו״ל לכנסים ולמחקר בארץ, בריחת המוחות כבר החלה, וזו רק ההתחלה".
"ההפיכה החוקתית שממשלת ישראל גוררת אליה את המדינה תהווה אסון גם לאקדמיה!
אנו קוראים מכאן למחוקקים בכנסת - אל תשלחו ידכם לפגוע ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל! עצרו לפני שיהיה מאוחר מדי! אתם חייבים ליצור הסכמה רחבה בשאלות מהותיות לאופי המשטר בישראל!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוב המחקר והמחצבים בארץ נמכרו עי הממשלה לידיים פרטיות (ל"ת)
    אורח 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור