בארץ

גלנט ילך נגד הקואליציה? "אם לא יתמוך בחקיקה - יפוטר"

שר הביטחון מנסה לדחות את חקיקת ביטול עילת הסבירות במטרה לגבש הסכמה רחבה, אך גורמים בקואליציה מאיימים עליו כי אם לא יתמוך בחוק, יודח מתפקידו - והפעם לא תהיה מחילה
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ דוד כהן, מרים אלסטר, shutterstock)
שר הביטחון יואב גלנט קורא לדחות את חקיקת ביטול עילת הסבירות ולנסות להגיע להסכמה, ובקואליציה מאיימים עליו בתגובה שאם לא יתמוך בחוק, יודח מתפקידו.
בחדשות 12 פורסם כי גלנט מציע להאריך את כנס הקיץ ולדחות את סיום מושב הכנסת כדי לנסות להגיע להבנות. להבנתו דחיית ההצבעה על ביטול עילת הסבירות תאפשר לצדדים להגיע להסכמות. שר הביטחון מודאג ממכתבי הקצינים, ובראשם הטייסים, על הפסקת ההתנדבות, ובימים האחרונים נועד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וקיבל תמונה קודרת על מה שצפוי לכשירות הצבא.
מנגד, פרסמה דפנה ליאל, בקואליציה מסרבים לדחיית החקיקה ואיימו כי אם גלנט לא יתמוך בחוק עילת הסבירות - הוא יועבר מתפקידו, "והפעם לא תהיה מחילה".
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי קיים במהלך סוף השבוע דיוני הערכת מצב, הבוחנים את משמעות אי התייצבות הטייסים וקציני צה"ל נוספים למילואים בעקבות המהפכה המשפטית. ב-ynet פורסם כי הרמטכ"ל ייפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו, ויציג לו את מצב כשירות הצבא אם לא יתייצבו הקצינים.
הערב (מוצ"ש) התקיימה מסיבת עיתונאים של "אחים לנשק" בה כעשרת אלפי חיילי מילואים הודיעו על השהיית ההתנדבות שלהם. עם זאת, עדיין לא ידוע כמה מהם בדיוק מתכננים להצטרף למהלך בפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה