בארץ

ביידן במסר תקיף לנתניהו: "היחסים עם ארה"ב עלולים להישבר"

העיתונאי הבכיר תומאס פרידמן, חשף כי ביידן הזמין אותו לשיחה עם הרצוג ושלח מסר תקיף לנתניהו: "תפסיקו לרוץ עם החקיקה ברפורמה המשפטית, בלי אפילו מראית עין של קונצנזוס לאומי"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר, יונתן זינדל)
נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש אתמול (שלישי) עם מקבילו האמריקני ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון. השניים דנו על מספר נושאים חשובים, בהם שיתוף הפעולה בין המדינות, המתיחות במזרח התיכון, וכמובן הרפורמה המשפטית שקורעת את עם ישראל מבפנים. 
על פי העיתונאי הבכיר של הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן, חשף אחרי השיחה של ביידן עם הרצוג כי ביידן הזמין אותו לשיחה שלו עם הרצוג ושלח מסר לבנימין נתניהו: "תפסיקו לרוץ עם החקיקה ברפורמה המשפטית, בלי אפילו מראית עין של קונצנזוס לאומי".
עוד סיפר פרידמן כי ביידן סיפר: "יש כבוד לאופן שבו ההפגנות ה"מתמשכות" בישראל, הן מדגימות כמה "תוססת הדמוקרטיה הישראלית". והוסיף: "אני מאחל שהקואליציה של נתניהו תפסיק לרוץ עם הרפורמה המשפטית, בלי אפילו מראית עין של הסכמה לאומית".
על פי פרידמן, המסר שלו לראש ממשלת ישראל ולנשיא הרצוג לא יכול היה להיות ברור יותר: "נא לעצור עכשיו. אל תעבירו דבר חשוב כל כך בלי הסכמה רחבה, או שאתם עלולים לשבור משהו בדמוקרטיה של ישראל, ביחסים שלך עם ארה"ב, ואולי לעולם לא תוכל לתקן או להחזיר אותו". ביידן אמר עוד לפרידמן כי: "מציאת קונצנזוס בתחומי מדיניות שנויים במחלוקת פירושה לקחת את כל הזמן הדרוש לזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה