בארץ

הנוהל החדש של בן גביר: אזרח נושא נשק לא ייחקר באזהרה

יממה לפני הפיגוע בת"א אושר במשטרת ישראל נוהל חדש שקידם השר בן גביר. מעתה, אזרח נושא נשק שנטרל מחבל מתוך צורך בהגנה עצמית לא ייחקר באזהרה ונשקו לא יוחרם
מערכת ice | 
זירת פשע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בפיגועים האחרונים, וגם ברבים לפניהם, אזרחים מן השורה שנשאו נשק באופן חוקי לקחו חלק פעיל באירוע ואפילו סייעו לבלימת מחבלים שביקשו לפגוע בבני אדם חפים מפשע. עדות לכך ראינו גם בשבוע שעבר בפיגוע שהתרחש בצפון תל־אביב ובו אזרח נושא נשק חיסל מחבל שפגע ודקר מספר אזרחים.
לאור המצב, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קידם נוהל חדש שאושר יממה לפני הפיגוע בת"א במשטרת ישראל. לפי N12, הנוהל קובע כי לא יילקח נשק מאזרח שירה ופגע במחבל בהגנה עצמית, והוא לא ייחקר באזהרה. משמע, לאחר האירוע ובתום איסוף הממצאים, הנשק יוחזר לאזרח והוא לא ייחקר. עם זאת, הנוהל יהיה תקף במקרים של פיגוע לאומני, אם היורה פעל מתוך הגנה עצמית, אם המחבל חוסל או נפגע ואם היורה  הפסיק את הירי כשחלפה הסכנה.
עד כה הייתה מחלוקת רבה בנושא. מצד אחד עמדו אלו שטענו כי אין זה ראוי לחקור אזרח שעזר לחסל מחבל. ואכן, טרם הנוהל הנשק של האזרח היה נלקח ומוחזר רק לאחר זמן רב. במקרים אחרים היו אזרחים שנחקרו באזהרה. מנגד, ישנו חשש כי נוהל שכזה יעודד ירי לא מוצדק בזירות נפיצות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה