בארץ

גלנט בהערכת מצב עם מערכת הביטחון: "ערוכים לכל תרחיש"

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון: "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן, לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול. בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים"
דוד זולדן | 
יואב גלנט (צילום אתר הכנסת)
שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון: "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן", אמר גלנט בהערכת המצב וציין כי: "לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול. בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים. הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה"ל ושב״כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו"ש. הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".
מוקדם יותר ח״כ גלעד קריב מהעבודה קורא ליו״ר ועדת החוקה לעצור את החקיקה: ״כשיש מבצע צבאי רחב היקף - לא ממשיכים עם חקיקה שקורעת את העם. אנא ממך, הודע שאתה מבטל את דיוני עילת הסבירות כל עוד המבצע בג׳נין ממשיך. שים את מדינת ישראל וחייליה לפני מהלכי החקיקה הקיצוניים שלך ושל יריב לוין.״
בשבוע שעבר בוצע שיגור מאזור ג'נין לשטח ישראל. הרקטה התפוצצה באוויר ולא נחתה מעבר לקו הירוק. אבל זו הדליקה נורה אדומה במערכת הביטחון שהחליטה לצאת למבצע נרחב בבירת הטרור בגדה.
בשעות הלילה (בין ראשון לשני) צה"ל הפתיע במבצע נרחב לסיכול הטרור מגזרת ג'נין. במבצע שלראשונה מתבצע מהאוויר ומהיבשה כאשר במהלכו צה"ל תקף הלילה יעדי טרור ויצא לפשיטה מבצעית חטיבתית ממוקדת, שמטרתה סיכול מפקדות, חמ"לים, אתרי ייצור תחמושת ומעצר מחבלים. המבצע החל בתקיפה אווירית ולאחריו מבצע קרקעי. כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים.
בצה"ל אומרים: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שיידרש על מנת לסכל את איום הטרור במרחב". עד כה נהרגו 4 מחבלים בפעילות ועוד כ-40 נפצעו. מהצד הישראלי לוחם צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי רימון צה"לי. הוא פונה לטיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה