בארץ

שגריר אוקראינה בישראל זומן לשיחת נזיפה: זו הסיבה

בעקבות ההתבטאויות שלו נגד מדינת ישראל במספר מקרים שונים, שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ הישראלי, שתתקיים ב-3 ביולי
מערכת ice | 
אלי כהן (צילום צילום אופיר אייבי / Wikimedia)
בעקבות ההתבטאויות שלו נגד מדינת ישראל במספר מקרים שונים, שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ הישראלי, שתתקיים ב-3 ביולי, כך הודיע היום (שלישי)  שר החוץ אלי כהן.
שיחת ההבהרה של השגריר האוקראיני בישראל תתקיים עם אשת המערך המדיני אסטרטגי עליזה בן נון, כאשר זה מגיע בהמשך ישיר למסרים שהועברו בעניין בימים האחרונים בין ירושלים וקייב.
בהודעה שהפיצה השגרירות נאמר כי "אנחנו מציינים בצער כי ממשלת ישראל הנוכחית בחרה בנתיב של שיתוף פעולה הדוק עם הפדרציה הרוסית. העדות לכך היא ברצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023 יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה. בין אירועים אלו ראוי לציין ביקור של משלחת משרד החוץ לאוקראינה בפברואר ומספר ראיונות שנתן ראש הממשלה לתקשורת הישראלית".
שר החוץ אלי כהן תקף את השגריר האוקראיני בישראל וטען כי הדברים שאמר היו קשים. עוד הוסיף כהן: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינ"ל על גינויים לרוסיה".
השר כהן גם ציין כמובן את היקף הסיו הישראלי לאוקראינה: "ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים (בשנת 2022 כ-80 מיליון שקלים, והשנה מיועד תקציב גבוה יותר). מערכת ההתרעה שמתאימה ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה