בארץ

דרעי הודיע שש"ס תקדם את חוק הגיוס. נתניהו צפוי לעכבו

חוק הגיוס הטומן בחובו פשרות מרחיקות לכת לחרדים והסדרה של המדינה מול החברה החרדית בסוגיית השוויון בנטל הפך ליעד מוצהר של המפלגות החרדיות. האם נתניהו ידחה אותם שוב אחרי שדחה ערב הקמת הממשלה את החוק ובשנית ערב העברת התקציב? 
דוד זולדן | 
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל)
ש"ס לא ממתינה למתווה של מפלגות אחרות וכבר חותרת להכרעה בסוגיה הנפיצה כאשר מגובשת בדעתה ומתואמת עם יהדות התורה. בהודעה שיצאה מטעמה נמסר כי חוק הגיוס שהיא מקדמת בשיתוף עם המפלגות החרדיות יקודם באופן מידי.
בהודעה שהוציאה ש"ס היום נכתב בין השאר כי: "בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה לראשי המפלגות החרדיות סוכם, כי יקודמו באופן מידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות, כשבימים אלו עובדים על גיבוש תזכיר החוק מול הגורמים המקצועיים. יצוין, כי בהנחיית מרנן ומרנן מועצת חכמי התורה שליט"א, פעל בשבועות האחרונים יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי מול כלל הגורמים לגבש הסכמות כדי לאפשר הצגת חוק מוסכם, לטווח הארוך".
חוק הגיוס בגלגולו הנוכחי היה צריך להיות מאושר עוד בשלב מוקדם שהרי במו"מ הקואליציוני, דרשו החרדים שהחוק יעבור עוד לפני הקמת הממשלה, אלא שבסוף הוחלט כי החוק יעבור לפני העברת תקציב המדינה. אלא שגם ערב העברת התקציב החוק לא עבר אחרי בקשת נתניהו מהחרדים לארכה נוספת. כעת נתניהו צפוי לדחות את העברת החוק הנפיץ ולרשום דחייה נוספת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה