משפט

בלחץ החרדים: חוק הגיוס ידחה לשנה הבאה

החוק הרגיש, מלבד היותו אינטרס חרדי הוא מציב דדליין שגם הממשלה צריכה לעמוד בו בעומדה לתת תשובה לבג"ץ בנושא. בג"ץ העניק ארכה לממשלה עד לחודש יולי כדי לפתור את הסוגיה הרגישה. תוקפו של החוק עתיד לפוג ולחייב את כולם בגיוס כולל החרדים אלא אם תושג החלטה משותפת עם שר הביטחון גלנט והחרדים
דוד זולדן | 
יצחק גולדקנופף, ישראל אייכלר, משה גפני, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
האם חוק הגיוס ידחה לפחות עד למושב החורף הבא? כך מסתמן.
ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס דיון מיוחד בסוגיה נפיצה ובוערת בחברה הישראלית. במרכז הדיון יעמוד חוק הגיוס, וגם חוק יוקרת השירות, שנמטרתו להעלות באופן משמעותי את שכר החיילים ולדון במענה לבג"ץ עם סיום הארכה שהעניקה למדינה למענה בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל.
בסיעות החרדיות מורגש לחץ על הממשלה בנושא במטרה להורידו מסדר היום אך באמצעות חקיקה בה הם ייקחו חלק ויושגו הבנות לשביעות רצונם.
חוק הגיוס יובא לפני תקציב המדינה, כך שהחרדים באמצעות התקציב יוכלו לנפנף בו ולדרוש את מבוקשם. אלא שהקואליציה לא הספיקה לחוקק גם את התקציב וגם את חוק הגיוס והתקציב עבר.  לפיכך, דורשים החרדים לזרז את חקיקת חוק הגיוס ולהשלימה בהקדם.
אין מדובר רק באינטרס חרדי אלא בדדליין שגם הממשלה צריכה לעמוד בו בעומדה לתת תשובה לבג"ץ בנושא. בג"ץ העניק ארכה לממשלה עד לחודש יולי כדי לפתור את הסוגיה הרגישה. תוקפו של החוק עתיד לפוג ולחייב את כולם בגיוס כולל החרדים אלא אם תושג החלטה משותפת עם שר הביטחון גלנט. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה