בארץ

"מדינה של חלטוריסטים, נותנים תפקידים לאנשים שלא יודעים לנהל"

על רקע הסכסוך המתמשך בין הרשויות המקומיות והממשלה, מספר ראשי ערים לא חסכו במילים ותקפו את הממשלה במהלך כנס אלי הורוביץ ה-30 לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה
מערכת ice |  1
מוטי ששון (צילום עודד קרני)
על רקע הסכסוך המתמשך בין הרשויות המקומיות והממשלה, מספר ראשי ערים לא חסכו במילים ותקפו את הממשלה היום (שלישי) במהלך כנס אלי הורוביץ ה-30 לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.
יעל גרמן, לשעבר שרת הבריאות  וראש עיריית הרצליה: "הרשויות המקומיות הן פנינה במערכת השלטון במדינה, המערכות הציבוריות הכי יעילות והכי טובות שרק אפשר. בזמן שהממשלה קיבלה ציון כמעט נכשל הרשויות המקומיות קיבלו ציון מצוין. 70% מהאזרחים רואים את הרשויות כשקשורות ביותר אליהם לחיי היומיום ואילו התנהגות הממשלה מגבילה את המחלוקת בעם (ינואר 2023). 67% מהציבור בעד הרחבת סמכויות הרשות, הבעיה היא שהרשות המרכזית לא סומכת עד היום על הרשויות המקומיות. כולם התפעלו מהפינוי המסודר של התושבים בדרום במבצע "מגן וחץ" מי שלמד את המבצע הזה זה הממשלה מרשויות העוטף ומן הראוי שאנחנו מדברים דמוקרטיה נזכור שהרשויות המקומיות הן האור והמגדלור של הדמוקרטיה של מדינת ישראל".

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "אנחנו מדינה של חלטוריסטים שנותנים תפקידים לאנשים שלא יודעים לנהל, איפה הממשלה? היא לא קיימת בכלל. אל תבלבלו לי את המוח תנו לי לעבוד, לא מבקש מכם שום דבר. אני לא מפחד, מי שלא פיטר 450 עובדים לא יודעת מה זה לנהל. מי שהולך להתמודד לראשות עיר הוא אדם שהשליחות בוערת בתוכו. אני פיתחתי את אזור התעשייה מאות מליונים ועכשיו אומרים לי ששותפים שלי בהכנסות, זה עולם תחתון". 
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "כל מה שעשיתי בארבע שנים האחרונות היו בניהולי ועם עיריית הוד השרון. השיח הוא שיח מתמשך שנים, כל מיני מחשבות ואמירות שצריך יותר לתת יותר סמכויות לשלטון המקומי ומה שאנחנו רואים זה ממשלה אחר ממשלה מנסה לנגוס בסמכויות של הרשויות של השלטון המקומי של מדינת ישראל".
שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו: "אחרי 20 שנה, קשה לעזוב בזמן ולהשאיר אחריי מישהו. ב20 שנים האלה כל האחריות עלי ואתה נטול סמכויות. ערים במדינת ישראל נראות יותר טוב, השלטון המקומי משקיע רובם הגדול הם ראשי העיר מצוינים. אתה רואה את הערים שלקחו אחריות ומפתחים אותן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכשיו רק הבנת ?
    אזרח 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה המשמעות של חוק הג'ובים, לא צריך כישורים יש קישורים
    סגור