בארץ

היועמ"שית ובן גביר בעימות: זו ההצעה שהיא מבקשת למנוע

משרד היועץ המשפטי לממשלה הודיע בעזרת המשנה, עו"ד גיל לימון, על התנגדות היועמ"שית בהרב-מיהרה לקידום יוזמת סיעת "עוצמה יהודית". בסיעה מבקשים לאשר את הציונות כערך מנחה של כלל משרדי הממשלה
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
לקראת התנגשות נוספת בין בן גביר ליועמ"שית? המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון הציגה בשמה של היועמ"שית מיארה התנגדות ליוזמת סיעת "עוצמה יהודית" לפיה, הציונות תהיה ערך מנחה של הממשלה ועל פיו היא תפעל. נזכיר כי ההצעה אמורה לעלות היום (ראשון) בישיבת הממשלה.
במכתב העמדה נכתב: "ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מחייבים את כלל משרדי הממשלה, יחידותיה ועובדיה, וממילא אין צורך בעיגונם בהחלטת ממשלה. משכך, ההצעה היא למעשה הצהרתית". 
נזכיר כי סעיף זה נכלל בהסכמים הקואליציונים שקדמו להקמת הממשלה, בהסכמים נכתב: "בתוך 30 יום מיום הקמת הממשלה, תתקבל החלטת ממשלה לפיה הציונות כהגדרתה היסודית תחשב לערך ראשון במעלה, מנחה ובעלת משקל מכריע בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה ופעולות המדינה וכלל יחידותיה ומוסדותיה. החלטה זו תהיה מכרעת גם בתחומי התכנון, המכרזים, מתן הפטורים וההקצאות בדגש על הנגב והגליל ומתן הטבות למשרתי מילואים".
"זיהוי או יצירת קשר בין הציונות לבין אפליה לרעה של אזרחים ערבים (שמבקשים להכשירה תוך שימוש בציונות) אינו מתיישב עם זהות המדינה כדמוקרטית וגורם נזק קשה ליהודיות המדינה ולאופייה הציוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה