בארץ

גלנט חושף: כך האיראנים מרחיבים את תשתית הטרור שלהם

בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן שר הביטחון חשף כי איראן מקימה בסיסי טרור צפים - הסבה של אוניות סוחר אזרחיות לכלי שייט צבאיים
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום דוד כהן פלאש 90)
שר הביטחון יואב גלנט חשף היום (שני) התפתחות חדשה במערך הטרור של איראן באזור. "אני מבקש להציג כאן לראשונה ביטוי נוסף לתוקפנות האיראנית בדמות הקמת בסיסי טרור צפים - פעילות מואצת של משמרות המהפכה להסבת אוניות סוחר אזרחיות לכלי שיט צבאיים", אמר גלנט בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן. 
יואב גלנט היחסים של ישראל לסוריה: "מאז כניסתי לתפקיד, הוכפלה כמות התקיפות שלנו בסוריה. כחלק ממערכה זו, אנו פועלים באופן שיטתי לפגיעה ביכולות המודיעין האיראניות בסוריה – תקיפות אלה הסבו נזק משמעותי לניסיונות ההתבססות של משמרות המהפכה, קילומטרים ספורים מגבול ישראל. אני מבהיר מכאן הערב, באופן חד- משמעי: הצטרפותה מחדש של סוריה לליגה הערבית תהיה חסרת משמעות עבור מדינת ישראל. כל עוד סוריה תמשיך להוות קרקע פוריה לטרור השיעי ותאפשר לאיראן ולשלוחיה לפעול משטחה, היא תפגוש את עוצמתה של מערכת הביטחון. יחד עם זאת אציין כי היעד הוא איראן- לא סוריה".

בנוגע לאיום האיראני אמר גלנט: "איראן מנהלת נגד מדינת ישראל מלחמת התשה באמצעות שלוחיה בגבולותינו ובמקביל מנצלת את הזמן אותו היא קונה, כדי לפעול לביסוס עוצמתה הכלכלית ובעיקר להמשך לפתח נשק גרעיני צבאי. איראן מנהלת בשנים האחרונות תהליך השתלטות גאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור - סוריה, לבנון, עיראק, תימן וגם רצועת עזה. הכוונות האיראניות הן הרבה מעבר לכך".
עוד הוסיף גלנט בנושא ואמר: "איראן נמצאת כיום במצב המתקדם ביותר  בפיתוח תכנית הגרעין שלה. כדי להמחיש את המקום הקריטי שבו נמצאת כיום תוכנית הגרעין האיראנית, ניתן לתאר את המאמץ האיראני להשגת נשק גרעיני כרכבת הדוהרת לכיוון מנהרה החצובה בהר. הרכבת האיראנית נמצאת כיום בפתח המנהרה. מרגע שתכנס למנהרה לא ניתן יהיה לפגוע בה יותר. וכאשר תצא ממנה היא תצא חמושה בנשק גרעיני צבאי. ותציב את העולם בפני איום אסטרטגי חמור, ואת ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון, בפני פוטנציאל לאיום קיומי.
"הדימוי הזה מבהיר בצורה המדויקת ביותר כמה קריטי הצומת שבו אנחנו נמצאים כיום, בהיבט הגרעין האיראני. כאן המקום להגיד, העשרת אורניום ל-90% תהיה- טעות חמורה מצד איראן. על המשטר בטהרן לדעת, כי לצעד זה יהיו מחירים כבדים, והשלכות חמורות על המזרח התיכון. למול המאמץ האיראני, מתייצבת מערכת הביטחון הישראלית  על כלל זרועותיה, במאמץ מיוחד ומרוכז, המיועד למנוע מאיראן להשיג את מטרתה. אני שב ואומר כאן כאשר מדובר בכוונתה של איראן להצטייד בנשק גרעיני, כל האופציות נמצאות על השולחן-  כל האופציות".
בנוגע לפעילות חדשה של משמרות המהפכה באיראן חשף גלנט: "איראן פועלת מעל ומתחת לפני השטח בניסיונותיה לערער את היציבות באזור. אני מבקש להציג כאן לראשונה ביטוי נוסף לתוקפנות האיראנית בדמות הקמת בסיסי טרור צפים. אנו מזהים פעילות מואצת של משמרות המהפכה להסבת אוניות סוחר אזרחיות לכלי שיט צבאיים. האיראנים מחמשים את כלי השיט באמצעי לחימה רבים: כלי טיס בלתי מאוישים, מערכות תקיפה ומודיעין מתקדמות, במטרה שיהוו בסיסי טרור קדמיים במרחבים ימיים מרוחקים מאיראן. זה המשך ישיר לטרור הימי אותו משליטה איראן במרחבי המפרץ הפרסי והים הערבי אותו היא פועלת להרחיב אל האוקיינוס ההודי, הים האדום ואף אל הים התיכון.
"מדובר במדיניות מגובשת ומתוכננת, שנועדה לאיים על נתיבי השיט, הן הצבאיים והן האזרחיים, ולייצר איום תמידי במרחב הימי. זוהי מדיניות טרור פיראטית מדאיגה, איראן מתנהלת – גם בהקשר הזה – כמו אוסף כנופיות, ולא כמו מדינה מתוקנת. בסיסי הטרור הצפים כבר פעילים בשטח באופן מבצעי. רק לאחרונה, נצפתה אחת מהאוניות הללו כשהפליגה עד למפרץ עדן. גם מול האיום הימי החדש אותו הצגתי עתה, ישראל ניצבת בעוצמה וברמת מוכנות גבוהה, הנשענת על יכולות ימיות וטכנולוגיות חדשניות. שיתוף פעולה בינלאומי ויצירת קואליציות נגד הטרור המופץ מטהרן, לצד הצבת מענה צבאי אמין למול כל זירה – יובילו להתמודדות מיטבית עם הטרור האיראני- ימי, יבשתי ואווירי".
באשר לזירה הפלסטינית אמר גלנט: "גם בזירה הפלסטינית איראן שולחת זרועותיה. היא משקיעה משאבים רבים בהפעלת טרור ביהודה ושומרון, ברצועת עזה  ואף בניסיונות גיוס של ערבים ישראלים. איראן היא המממנת, המאמנת ומפיצת הטרור גם בגזרות הקרובות ביותר אלינו – מגבולותינו בצפון ובדרום ועד למוקדי הטרור ביהודה ושומרון. איראן משקיעה למעלה ממיליארד דולר בשנה במימון טרור באזורינו. כוח קודס של משמרות המהפכה לא מפסיק לזרוע סביבנו טרור, ומציף את השטח בכסף זמין, שתכליתו אחת: לסייע לכל מי שרוצה לבצע פיגוע טרור, גם במסגרת "טרור הבודדים". בנוסף פנה גלנט לעם הפלסטיני בעזה ואמר: "למדינת ישראל אין עניין במערכה צבאית, אנו רואים בשגשוג כלכלי וברמת חיים גבוהה לפלסטינים, ערך כפול. גם לאוכלוסייה הפלסטינית  וגם לביטחון הכולל באזור-שקט בזירה הפלסטינית הוא אינטרס ישראלי מובהק ובתנאי שיחול על כל הצדדים".
בהתייחסות למבצע "מגן וחץ" אמר גלנט: "גם מבצע "מגן וחץ", בוצע בתגובה לפעולתו של הג'יהאד האסלאמי ומאמציו לפגוע בעורף הישראלי בהכוונה ובמימון איראנים. במבצע מגן וחץ, בפעולה התקפית, קטלנית ומדויקת, חיסלנו את צמרת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. במכת הפתיחה המשמעותית, חוסלו תוך שניות ספורות שלושת בכירי הג'יהאד, בשלושה מקומות שונים, הג'יהאד האסלאמי ורצועת עזה, הוכו בהלם, שהלך והתעצם כשבכירים נוספים חוסלו לאורך כל המבצע. מערכת הביטחון, באמצעות צה"ל ושב"כ הפגינה יכולות חדשות של תחכום, הטעיה ותיאום בין ארגוני שהביא לתוצאות המרשימות. התוצאות, הושגו בזכות המודיעין האיכותי, יכולת הביצוע הגבוהה, איכות הפיקוד וכושר קבלת ההחלטות בצה"ל ובשב"כ. העברנו מסר חד-משמעי– של גביית מחיר כבד ממי שמבקשים לפגוע באזרחי ישראל. הבהרנו, כי מי שמונע שינה מעיניהם של ילדי ישראל לא יוכל לנוח בשלווה בביתו בעזה –נגיע אליו ונבוא עמו חשבון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה