בארץ

נתניהו בדרך לוושינגטון? "אני אומרת זאת מידיעה"

שרת המודיעין, ח"כ גילה גמליאל, נאמה בכנס הרצליה והפתיעה: "נתניהו יגיע בקרוב מאוד לוושינגטון. אני אומרת זאת מידיעה"

דוד זולדן |  3
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, אריה לייב אברמס)
שרת המודיעין, ח"כ גילה גמליאל מהליכוד, נאמה בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, בראשות אלוף (במיל') עמוס גלעד.
בנוגע ליחסי ישראל-ארה"ב, אמרה השרה גמליאל: "מערכת היחסים בין מדינת ישראל לארה"ב היא מערכת יחסית טובה מאוד. אני חזרתי מוושינגטון רק לפני שבוע וחצי. הם סייעו בידינו לכסות את עלויות כיפת ברזל. בנקודה הזו האינטרסים המשותפים הם מאוד גבוהים. נתניהו יגיע בקרוב מאוד לוושינגטון. אני אומרת זאת מידיעה חד משמעית".
על מבצע "מגן וחץ", אמרה השרה: "סיימנו מבצע מאד מוצלח, שם שינינו את כל ההוויה שהייתה טרם המבצע והחזרנו את ההרתעה למדינת ישראל בצורה ברורה. הבהרנו שאנחנו נקבע מתי ואיך נפעל, ואילו יעדים נציב בכל מבצע צבאי שאנחנו נראה לנכון. אני חושבת שמאד ברור לכולם שהחיסולים הממוקדים שנמצאים על השולחן הם גם המפתח לאי ההשתתפות של חמאס במערכה האחרונה". 
על ההרתעה הישראלית בעקבות המבצע: "במבצע עצמו הפגיעה הייתה מול ראשי הג'יהאד אבל המסר הובהר וההרתעה נוצרה. מבחינה אסטרטגית – פגענו ביכולת של כלל הארגונים לנסות ולפגוע במדינת ישראל ויצרנו את ההבנה שאנחנו יכולים להגיע לכל אחד שרק יעז לפגוע במדינת ישראל. המסר חלחל, הוא עבד, והוא עבד טוב". 
ביחס לסוגיה האיראנית התייחסה השרה גמליאל: "אין שום קשר בין היכולת שלנו להמשיך ולקדם את הסכמי אברהם, למנף אותם לסעודיה, כפי שאני מאמינה שיקרה בקרוב מאוד, ולהגיע למדינות נוספות שתצטרפנה להסכמי אברהם, מתוך אותם אינטרסים מובהקים של מערכות יחסים הניצבות מול ציר הרשע המרכזי שנקרא איראן. איראן היום מהווה איום לא רק נגד ישראל והמזרח התיכון".
"הרצון שלה להתחמש בנשק גרעיני הוא רק נדבך אחד מתוך מורכבות שלמה של השתלטות והפצת השיעה בקרב כלל המדינות באזור ותוך רצון לפגוע ולהשמיד את מדינת ישראל. איראן היא מדינה שאומרת בצורה חד משמעית שהיא רוצה להשמיד את מדינת ישראל ואלה דברים שאנחנו ערוכים להתמודד איתם בכל עת מבחינה ביטחונית. יש לנו את הדרכים שלנו ויש לנו חברים מאוד טובים ומערכות יחסים עם מדינות סמוכות לאיראן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גמליאל !!!! לא קראת את השפתיים של ביידן !!!!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ציר הרשע איראן??? חחחחחחח
    ייייייישששששש 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ציר הרשע זו ממשלת ישראל הפשיסטית שרוצה להחזיר אותנו 500 שנה אחורה!! אבל האיראנים מזהים מי בשילטון חבורת אפסים שתגרום לחורבן הבית השלישי
    סגור
  • נכון מאוד
    ירון 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מילה שלך בסלע!!!
    סגור