בארץ

הסכם עם סעודיה בדרך? דרישות הסעודים נחשפות

השיחות התקיימו בזמן האחרון בין נתניהו, שר החוץ אלי כהן, ובין יורש העצר בן סלמאן בתיווך של שר החוץ הבחריני
מערכת ice |  2
מוחמד בן סלמאן (צילום ויקי)
על רקע דיווחים של לחץ אמריקני על הממלכה המפרצית להגיע להסכם עם ישראל, לאחרונה התקיימו שיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר מוחמד בן סלמאן. על פי הדיווח ב-N12, השיחות, שבהן נכח גם שר החוץ אלי כהן, נעשו בתיווך של שר החוץ הבחריני עבד א-לטיף א-זיאני בעקבות דרישה של הסעודים. 
על פי גורמים סעודים שצוטטו בדיווח, חלק מהדרישות הסעודיות כוללות: הקלות ויתור סמכויות של צה"ל ביהודה ושומרון כדי לחזק את הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלסטינים; סמכויות לרשות הפלסטינית במסגד אל-אקצא וכנסיית הקבר בירושלים, כאשר הכותל המערבי יישאר תחת סמכות ישראלית מוחלטת. 
גורם ישראלי, שלא הכחיש בדיווח כי מתנהלים מגעים, אמר: "נדע בשבועות הקרובים לאן זה הולך, אנחנו לא זקוקים לבחרין בתור מתווכחת כפי שדורשים הסעודים - יש לנו את האמריקנים".
כאמור, הבית הלבן לוחץ על חתימת הסכם שלום ישראלי-סעודי בששת החודשים הקרובים לפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן יעבור לעסוק בקמפיין הבחירות שלו, כך דווח באתר אקסיוס. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בג'דה ב-7 במאי. סאליבן אמר בפגישה לבן סלמאן כי ארה"ב רואה הזדמנות לעסקה ישראלית-סעודית עד סוף השנה. לפי הדיווחים, הנסיך אמר שהוא רוצה בתמורה שיתוף פעולה חזק יותר עם צבא ארה"ב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בשביל מה צריך לתת מתנות לסעודים? מה הם נותנים? (ל"ת)
    שקד ירושלים 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בקיצור הרשאות לפלסתינים שיעשו לנו טרור חופשי
    עמית 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יאסרו על אזרחים ישראלים לעבור דרכם וישתמשו בטרור להפריע להתגרות ולפגוע בנו ויכבלו את צהל והמשטרה. אחלה הסכם ממש לרוץ לחתום ואפשר להוריד את הדגל.
    סגור